נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו תסקיר ממחלקת הרווחה בעת גירושין עם ילדים?

כנסו להיוועצות עם עוד

תהליך גירושין הוא עניין מורכב שבו יש צורך להסדיר שלל דברים, ביניהם חלוקת רכוש, תשלומי מזונות וכמובן הסדרי ראייה ומשמורת על ילדים משותפים. תסקיר מהרווחה הוא כלי חשוב שבאמצעותו מחלקים את המשמורת על ילדים כשיש מחלוקות ואי הסכמות על התנאים השונים. אז מהו תסקיר זה, מי מבצע אותו ומה קורה בפועל? ריכזנו לכם את המידע הזה ממש פה לפניכם.

 

מי מבצע את התסקיר?

התסקיר של מחלקת הרווחה מתבצע על ידי עובד או עובדת סוציאליים מומחים מטעם משרד הרווחה. העובדת הסוציאלית ממונה על ידי בית המשפט והיא הופכת לגורם המקצועי שבסוף ההליך יספר לבית המשפט על המלצותיו בתחום המשמורת והסדרי הראייה עם הילדים.

 

מה מטרת התסקיר?

העובדת הסוציאלית תיפגש עם ההורים ועם הילדים ותאסוף מידע שהכרחי לה כדי להבין האם במקרה זה מומלץ לתת משמורת יחיד או משמורת משותפת ובאיזה דרך מומלץ לחלק את זמני השהות. כל מקרה כמובן ייבחן לגופו כשלכל תא משפחתי תתאים סוג אחר של משמורת.

בית המשפט לוקח ברצינות רבה את חוות הדעת של העובדת הסוציאלית בעת קביעת פסק הדין במקרה. על כן לפני תסקיר מומלץ להתכונן כמו שצריך בליווי עורך דין מומחה. כנסו להיוועצות עם עו"ד.

 

כמה פגישות יש עם עובדת סוציאלית בעת הכנת תסקיר?

כמובן שדבר זה קשור למורכבות המקרה, אך לרוב יהיו בין חמש לעשר פגישות. פגישה אחת תהיה עם שני ההורים ללא נוכחות הילד או הילדים. פגישה אחרת תהיה עם כל הורה בנפרד, גם ללא ילדים. לאחר מכן יהיו פגישות עם כל אחד מההורים עם הילדים, ולעיתים גם פגישה נפרדת עם הילדים בלבד.

 

מה קורה בפגישות עם עובדת סוציאלית לביצוע תסקיר?

בפגישות אלה איש או אשת המקצוע יבחנו את היכולות ההוריות של כל הורה ואת מערכת היחסים שלהם עם הילדים. הם יבדקו באיזה מידה כל אחד מההורים יכול לספק את הצרכים של הילדים שלהם, להעניק להם תמיכה רגשית ופיזית וכיוצא בכך. ייבחנו גם חיי השגרה, הטיפול במשק הבית וכדומה.

 

כמה זמן אורכת הגשת תסקיר?

משך הזמן משתנה ממקרה למקרה, אך זה תהליך שלוקח זמן רב. משרד הרווחה הוא משרד עמוס ולכן מיום בקשת בית המשפט למינוי עובד סוציאלי לצורך הכנת תסקיר יכול לקחת כמה חודשים עד שימונה איש המקצוע. כל עובד סוציאלי ירצה לפגוש את ההורים והילדים למספר פגישות כדי לבחון את הסיטואציה, ודבר זה עלול לקחת זמן.

גם הגשת התסקיר עצמו הוא עניין שעלול לגזול זמן מאחר ואיש המקצוע צריך לכתוב חוות דעת מנומקת ולהחליט על המשמורת המומלצת. כיום תהליך זה לוקח בין חודשיים לשמונה, אך הוא עלול לקחת גם יותר- בהתאם למורכבות המקרה.

כנסו להיוועצות עם עוד

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין
מה הוא תהליך מתן גט
מה הוא תהליך מתן גט?

גט זהו שמו של השטר העברי שבו הבעל "מגרש" את אשתו במסגרת הליך גירושין בבית הדין הרבני. בהתאם לחוקי