נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי שליחות משפטית ובמה היא שונה משליחות רגילה?

מהי שליחות משפטית ובמה היא שונה משליחות רגילה

מי מאיתנו לא הזמין משלוח לאחרונה? אנשים פרטיים ובעלי עסקים משתמשים באופן קבוע בשירותי שליחויות, אבל במידה ואתם צריכים משלוח מהיר, מאובטח ויעיל כדאי להכיר את שירות השליחויות המשפטיות. על מנת להבין מהם ההבדלים בין שליחויות רגילות לבין שליחויות משפטיות חשוב קודם כל להכיר מהו הייעוד של כל אחת מהן.

 

שליחות רגילה – משלוח ליעד, חתימה ומסירה

שליחויות רגילות מוכרות לכולנו מהיומיום. הן מתבצעת אל מול לקוח פרטי או חברה, אינן דורשת דיסקרטיות ולעיתים אף יהיה ניתן להניח את המכתב בתיבת הדואר ללא צורך בחתימת הנמען. התחייבות לזמן המסירה בשירות מסוג זה נעה בין משלוח מהיום להיום, ועד למספר ימי עסקים.

שליחות רגילה - משלוח ליעד, חתימה ומסירה

שליחות משפטית – דחיפות, דיסקרטיות ויעילות

בשונה מהשליחות הרגילה, שליחות משפטית היא בעלת הנחיות ברורות, אליהן מחויבת חברת המשלוחים. הן חלק מתהליך משפטי, ועשויות להכיל תכנים רגישים וסודיים כגון עדויות, כתבי טענות ועוד. לפיכך, יש לבצע אותן בכובד ראש ובמקצועיות רבה, תוך עמידה בלוחות הזמנים הנוקשים.

 

מי בכלל משתמש בשליחויות משפטיות?

כשאנחנו מדברים על שליחויות משפטיות, אנחנו חושבים כמובן על בתי משפט ועורכי דין, אך למעשה ישנם גורמים נוספים כמו רשויות עירוניות, משרדי הוצאה לפועל ומשרדים ממשלתיים, עבורם מסירת החומר המשפטי היא קריטית ודורשת טיפול מיוחד בסטנדרט גבוה, לשם כך משתמשים בשירותים מסוג זה. עם זאת, כל אדם לו הצורך במסירת חומרים רגישים הדורשים שירות אמין, מהיר ומקצועי, יכול לעשות כך ולחסוך מעצמו לא רק זמן יקר אלא גם התעסקות בתחום לא לו.

 

ייצוגיות השליח

השליח המבצע את השליחות מתפקד כנציג של משרד עורכי הדין, הארגון או הלקוח הפרטי המשתמשים בשירות. על כן, מוטלת עליו האחריות לבצע את השליחות במיומנות תוך שמירה על דיסקרטיות, אחריות וסמכותיות. הוא יצטרך להגיע אל המקום הנכון ולבצע את הפעולות הנדרשות ללא רבב.

 

ההבדל בין שליחויות רגילות לשליחויות משפטיות

כעת, משהכרנו את המאפיינים הייחודיים לכל סוג שליחות נוכל להעמיק בדבר ההבדלים ביניהן.

סעיף ההשוואה שירותי מסירה משפטית שירותי דואר סטנדרטיים
אופן המסירה על פי חוק וכללים מדויקים אינו מוגדר בחוק
זמן המסירה אפשרות למשלוח באותו היום / למחרת בין משלוח באותו היום ועד למספר ימי עסקים
אבטחת המסמכים שימוש בשיטות הצפנה ואימות, חתימות דיגיטליות בדרך כלל ללא הגדרת מאפייני אבטחה
מעקב משלוח מעקב אמין ודיווחים בזמן אמת תלוי שירות, לרוב מוגבל
כדאיות כלכלית ללא עלויות נסתרות.

יכלול לעיתים כיסויים ביטוחיים והנחות חבילה

עלויות אריזה ודמי משלוח

 

לסיכום

שליחות משפטית היא שירות ייעודי בעל חשיבות רבה, הן עבור אנשי מקצוע בתחום המשפט והן עבור אנשים פרטיים. אחרי הכל, הזמן שלנו שווה כסף ותפקיד השליחויות המשפטיות הוא בדיוק לחסוך לנו במשאבים יקרים אלה ולספק עבורנו את השירות הטוב ביותר.

שליחות משפטית - דחיפות, דיסקרטיות ויעילות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי