נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי תאונת עבודה?

חוקים ומשפט

תאונת עבודה היא כל אירוע בו עובד נפגע בזמן ובעקבות טיב העבודה.

הגדרה צרה זו הורחבה למקרים נוספים, למשל פגיעות בריאותיות ברבות השנים בשל חומרים שנחשף אליהן בעבודה עובד, תאונת דרכים בדרך לעבודה וכולי.

 

התנהלות המעביד

בפקודת הבטיחות בעבודה, נקבע כי ישנה חובת זהירות של המעביד כלפי עובדיו. המשמעות של חובה זו היא השימוש באמצעי זהירות סבירים בכדי למנוע נזקי גוף לעובד, לערוך הדרכות וסדנאות כיצד ניתן לשמר אורח עבודה זהיר, להעניק כלים בטוחים לעבודה.

יתרה מזאת, בעקבות חובה זו על המעסיק גם לפקח על התנהלותם השוטפת של עובדיו בזמן העבודה ולוודא כי הם שומרים על נהלי וכללי הבטיחות בסביבת העבודה.

 

התנהלותו של העובד

כמובן שעל העובד להקפיד על הנהלים, במידה והעובד התרשל, לא שמר על הכללים הנהוגים, אמור היה לשמור, אזי חלק מן האחריות על התאונה מוטלת עליו, במקרה זה הפיצויים שיקבל יהיו נמוכים יותר.

 

קרתה תאונת עבודה – ומה עכשיו?

בשלב הראשון, כמובן, ללכת ולקבל טיפול רפואי. יש לשים לב לתייק את כל המסמכים הרפואיים שמעידים על חומרת הפציעה ועל המשמעויות של הפציעה בטווח הארוך. באותם הטפסים מתועדת סיבת התאונה, לכן חשוב במיוחד לציין שמדובר בתאונת עבודה.

בשלב השני יש לתעד בדיוק מה קרה, במידת האפשר אם קולגות במקום העבודה צפו גם כן, הדבר משמעותי מאוד לסיווג התאונה כתאונת עבודה.

בשלב השלישי מומלץ להודיע למעסיק שארעה התאונה, לתאר את הפרטים ולהתחיל בנוהל הטיפול במקום העבודה.

במקביל, מומלץ מאוד לקבל ייעוץ משפטי על מנת לפתוח בהליכי תביעה. ישנן שלוש אפשרויות תביעה – לתבוע את ביטוח לאומי, לתבוע את הביטוח הפרטי (במידה ויש כזה) ולתבוע את המעסיק.

 

תביעת המעסיק

לפי סעיפים שלושים וחמש ושלושים ושש לפקודה הנזיקין, במידה והמעסיק התרשל באשר לחובות הזהירות שלו, לא העניק את ההכשרה הראויה, הכלים שהעמיד לרשות העובדים היו לא בטיחותיים או לא פיקח על אופן העבודה, לדוגמא, יש לו אחריות על תאונת העבודה. יש לשים לב שישנו קשר סיבתי בין הרשלנות לבין הנזק שנוצר.

לאשם של המעסיק ביחס לאשם של העובד ישנה חשיבות מכרעת בגודל הפיצויים שיתקבלו בעבור העובד. זאת לעומת תביעות הביטוח הלאומי שבה סוגית אשמו של המעסיק לוקחת חלק קטן הרבה יותר בהכרעת גובה הפיצויים.

משום שלא מתקבלים כפל פיצויים, סכום הפיצויים שייתן המעסיק והביטוח הלאומי ישלימו אחד את השני. במידה ונפסקו פיצויים בסך עשרים אלף שקלים בעבור תאונת העבודה והביטוח הלאומי משלמים עשרת אלפים, אזי המעסיק ישלם את הסכום וישלם פיצוי של עשרת אלפים נוספים.

לכן, חשיבותו של הייעוץ המשפטי גבוהה במיוחד, תאונות עבודה הן דבר מצער ומכאיב, ככל שהן קורות באשמתו של המעסיק, עורך דין טוב יוכל לזכות בסכומי פיצויים גבוהים.

 

מסמר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף