נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הוא תהליך מתן גט?

מה הוא תהליך מתן גט

גט זהו שמו של השטר העברי שבו הבעל "מגרש" את אשתו במסגרת הליך גירושין בבית הדין הרבני. בהתאם לחוקי מדינת ישראל גבר ואישה יהודים המעוניינים להתגרש יכולים לעשות את השלב הסופי של מתן הגט רק בבית הדין הרבני. גירושין בבית הדין רבני נדרשים לכל בני זוג יהודים בין אם הם נישאו ברבנות ובין אם בנישואים אזרחיים.

 

תנאים לשם קביעת מועד לגט

על מנת שיתאפשר לתת גט בבית הדין הרבני, יש צורך שבני הזוג כבר לא יתגוררו באותו הבית ושהם יערכו קודם לכן הסכם גירושין לגבי סוגיות המחלוקת, אופן חלוקת הרכוש, קביעת המשמורת וגובה דמי המזונות. על ההסכם להיות מובא לאישור בית המשפט לענייני משפחה על מנת לקבל תוקף של פסק דין. עוד על הנושא ראו, https://www.at-familylaw.co.il

תנאים לשם קביעת מועד לגט

הגעה עם עדים ומסמכים

לאחר שאושר הסכם הגירושין ייקבע המועד לסידור הגט. שני בני הזוג נדרשים להגיע עם עד שהוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה ובמידה ואין כזה עם עד שיש לו היכרות עמוקה עם הצד שהוא מלווה. יש מספר מסמכים שחשוב להביא לסידור הגט, כתובה ותעודת נישואין, תעודת זהות  עם ספח ותמונות פספורט של הצדדים. כאשר מי מבני הזוג כבר אינו מתגורר בארץ הגט יכול גם להיעשות על ידי שליח מיוחד של בית הדין.

הגעה עם עדים ומסמכים

טקס מתן הגט

הטקס עצמו מחולק למספר של שלבים. בשלב הראשון בית הדין מפרט את שמות בני הזוג ומוודא כי שני האנשים העומדים מולו הם מי שהם טוענים שהם. בשלב השני בית הדין מבצע מה מכונה, הצהרת כוונות ובדיקה כי שני בני הזוג מבינים מהם המשמעות של ההליך וההשלכות שיש לו על המשך חיי בני הזוג. בשלב בשלישי מבוצעת הכתיבה של הגט עצמו על ידי ספר סת"ם ובשלב האחרון מתבצע מתן הגט מהגבר לאישה.

 

סירוב גט

בהתאם להלכה היהודית גירושין יכולים להיעשות רק בהסכמה ויש צורך שהגבר ייתן את הגט לאישה מרצונו. למרות זאת במצבים מסוימים בית הדין יכול "לכפות גט" על גבר סרבן ולהפעיל סנקציות כנגדו עד שיסכים לתת את הגט.

הסנקציות שבארסנל של בית הדין כוללות הגבלת יציאה מהארץ, הגבלת חידוש ו/או החזקה של רישיון נהיגה, נטילת דרכון ישראלי, מניעת מינוי למשרות בשירות המדינה, הגדרת הבעל הסרבן כלקוח מוגבל בבנק ועוד. במקרים חריגים, בית הדין הרבני עשוי אף להורות על מאסרו של סרבן גט.

 

סיכום מתן גט

לסיכום הנושא, טקס סידור או מתן הגט הוא האקט הדתי המביא לסיום של הנישואין. הדרך הגיע למתן הגט יכולה להיעשות בהסכמות ובהסכם גירושין או בהגשת תביעת גט ומאבק משפטי. חשוב מאוד לקבל ליווי משפטי מאיש מקצוע לאורך ההליך דוגמת טאוב ושות' – משרד עו"ד על מנת לדאוג לאינטרסים שלכם כראוי.

מה הוא תהליך מתן גט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין