נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זה ניהול עיזבונות ומי מתעסק בזה?

עוד צוואות וירושות

הנושא של ירושה ועיזבון הוא נושא מורכב במיוחד. זאת משום שלרוב כאשר מדובר על צוואה של אדם שצריך למלא אחר בקשותיו, מדובר על חלוקה של רכוש בין מספר יורשים. על כן, האדם שמנהל את העיזבונות צריך להיות אדם אמין שאפשר לסמוך עליו. בחלק גדול מהמקרים תהיה הסכמה על הצוואה בין היורשים, ואז לא יהיה צורך במינויו של מנהל עיזבון.

עם זאת, במקרים של חילוקי דעות קשים או במקרים של אדם שהוריש אחריו לא רק נכסים אלא גם חובות, ככל הנראה יהיה צורך במינויו של מנהל עיזבון.

 

מי ממנה מנהל עיזבון?

בראש ובראשונה, מנהל העיזבון צריך להיות אדם שמוסכם שיעסוק בכך על ידי כלל היורשים בצוואה הרלוונטית עליה דנים. הוא האדם שמחלק את הרכוש בין היורשים, ועל כן יש לו תפקיד חשוב שצריך להיעשות בצורה רגישה והגונה, שתמלא את דרישותיו של בעל הצוואה המנוח. המינוי של מנהל העיזבון יהיה בדרך כלל על ידי בית המשפט.

עם זאת, יש מקרים בהם הנפטר דואג מראש לכך שיהיה מנהל עיזבון בעת הצורך, ומציין את זהותו בצוואה עצמה. במקרה כזה בית המשפט לא צריך למנות מנהל עיזבון אלא רק להכיר במה שנכתב בצוואה.

 

מינוי עורך דין בתור מנהל עיזבון

עו"ד צוואות וירושות יכול לשמש בתור מנהל עיזבון בתנאי שכל היורשים המצוינים בצוואה אכן מסכימים על כך. זאת יכולה להיות בחירה מצוינת למנות עורך דין כדי שיהיה מנהל העיזבון. קודם כל, היתרון הגדול ביותר של עורך דין זה שהוא לא קשור באופן אישי לצוואה, אלא רק באופן מקצועי בתור אדם שהוזמן לבצע את העבודה של ניהול העיזבון.

נוסף על כך, עורך דין המתעסק בדיני ירושה הוא אדם שבקיא מאוד בחוקים הקשורים בניהול הירושה והעיזבון. מעבר לכך, מדובר על אדם עם ניסיון עשיר בתחום, שעסק בו לא פעם ולא פעמיים, והוא מכיר את הדרך הטובה ביותר לניהול עיזבון בצורה עניינית ומקצועית. זה חשוב במיוחד כאשר יש חילוקי דעות ויצרים רבים הקשורים בצוואה.

 

מנהל עיזבון זמני

לעיתים, מנהל עיזבון יהיה מנהל עיזבון זמני. זה קורה בדרך כלל כאשר צריך לבצע פעולות דחופות הקשורות בצוואה. מנהל העיזבון הזמני ימונה לרוב עוד לפני שיצא צו קיום צוואה של בית המשפט, מתוך הצורך לטפל בכל הנושאים הקשורים לצוואה בהקדם האפשרי, ולוודא שבקשתו של המנוח תתמלא.

 

מנהל עיזבון קבוע

מנהל העיזבון הקבוע יתמנה לאחר שפורסם צו קיום ירושה. לרוב יהיה מדובר על מנהל עיזבון במקרה של צוואה שיש בה יורשים רבים, או בצוואה שיש בה חילוקי דעות קשים בין היורשים. בשונה ממנהל עיזבון זמני שממונה לתקופה של 6 חודשים, מנהל עיזבון קבוע יכול להתמנות לזמן ארוך יותר.

עוד צוואות וירושות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף