נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חובה לדעת על פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה

ציוד משפטי

חלוקת עיזבון של נפטר ליורשיו יכולה להיעשות רק לאחר הוצאת צו ירושה. הצו יכול להינתן עבור חלוקת העיזבון בהתאם לצוואתו של המנוח או בהתאם לסדר הירושה על פי הדין כאשר אין בנמצא צוואה תקפה. כאשר אדם נפטר והוריש ליורשיו דירה במשותף הם נעשים שותפים בנכס על כל המשתמע מכך. על הדרכים לפרק שותפות שכזו במאמר שלפניכם.

 

דרכים לפירוק שיתוף במקרקעין

בהתאם לדיני מקרקעין ניתן לבצע פירוק שיתוף באחת משלוש דרכים, חלוקה בעין, מכירה לאחר וחלוקה בתמורה ורכישה של אחד היורשים את חלקם של האחרים. כאשר מדובר על פירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה האפשרות של חלוקה בעין לרוב אינה רלוונטית מכיוון שמבחינה תכנונית הדבר לרוב אינו אפשרי ומבחינה כלכלית הדבר אינו כדאי.

בטרם יחולק העיזבון לרבות דירת הירושה בין היורשים, בהתאם לחוק הירושה יש להסדיר מתוך כספי העיזבון את חובות המנוח. פירוק השיתוף בדירה יתאפשר רק לאחר תשלום כל החובות. בהתאם לדין היורשים יהיו אחראים לחובות העיזבון עד לגובה חלקם ובמידה ולאחר החלוקה במידה ויתברר כי נותרו חובות, היורשים יחויבו להשיבם מתוך חלקם.

 

היתרונות של פירוק בהסכמה

בפני היורשים עומדות לרוב שני האפשרויות האחרונות שציינו. הבחירה באיזו דרך לנקוט יכולה להתקבל בהסכמת הצדדים או על ידי בית המשפט כאשר הצדדים אינם מצליחים להסכים לגבי אופן הפירוק. לפירוק השותפות בהסכמה יתרונות רבים מכיוון שאז ניתן לבצע את ההליך במהירות וללא ההוצאות המשפטיות הנלוות למאבק בבית המשפט ותוך תכנון מס מיטבי.

 

מחלוקת פוגעת בפוטנציאל הכלכלי

את הפירוק בהסכמה ניתן לבצע, הן באמצעות מכירה של הנכס לצד שלישי וחלוקה שווה בתמורה והן באמצעות רכישה של הצד המעוניין בדירה במחיר המקובל על כל הצדדים. המשך כפוי של השותפות מקשה על ניהול הנכס ופוגע במיצוי הפוטנציאל הכלכלי הטמון בו באופן שכל היורשים יוצאים ממנו מופסדים. לכן כל אחד מהיורשים רשאי לדרוש פירוק של השיתוף בבית המשפט.

 

חובת תום הלב בבקשת פירוק

תביעות רבות לפירוק שיתוף בדירה שהתקבלה בירושה מוגשות במקרים בהם אחד היורשים מונע את הפירוק של השותפות בהסכמה. במידה ובית המשפט מקבל את התביעה הוא יוציא צו לפירוק. בית המשפט בוחן אם בקשת הפירוק הוגשה בתום לב ובמידה והוא סבור כי היא הוגשה במטרה לייצר רווח לא הוגן או על מנת להפעיל לחץ על היורשים האחרים הבקשה תידחה. בית המשפט עשוי גם להורות על פירוק בצורה חלופית.

 

סיכום פירוק שיתוף

לסיכום הנושא, הליך של פירוק שיתוף עדיף תמיד לבצע בהסכמה תוך ליווי של עורך דין מקרקעין

המתמחה בתחום. העברת ההליך לערכאה משפטית מסרבלת ומאריכה את הליך הפירוק ותגרור הוצאות כספיות משמעותיות לכל הצדדים מלבד עצם הפגיעה ביחסים המשפחתיים. פשרה מוסכמת בין היורשים לגבי אופן הפירוק עדיפה ממאבק משפטי כאשר הדבר אפשרי.

אנשי משפט

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף