נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה כולל ליווי משפטי לגירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה

על אף הכאב הנפשי שכרוך בכך, הליך גירושין לא תמיד חייב להיות קשה. אם אתם נעזרים בעורך דין מקצועי ניתן להסדיר את כל העניינים הנחוצים בשלווה, ברוגע ובצורה הוגנת. אז מהם השלבים השונים שכוללים ליווי משפטי בזמן גירושין בהסכמה? החלטנו לפרט לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

מה זה גירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה הם הליך שבו שני הצדדים מסכימים להתגרש. זה הזמן שבו צריך להתחיל להסדיר את חלוקת הרכוש ומשמורת הילדים ולהכין הסכם גירושין ששני הצדדים מסכימים עליו- לצורך מניעת בעיות עתידיות. את ההליך הזה מבצעים מול עורך דין כאשר יש מספר שיטות לעשות זאת.

או ששני בני הזוג מסכימים על כל התנאים ומשתמשים בעורך דין אחד שיטפל בשניהם, או שהם מסכימים אך כל צד לוקח עורך דין משל עצמו, או שיש אי הסכמות ושני הצדדים לוקחים עורכי דין בכדי להגיע לפשרות ולהסכים על התנאים השונים בהסכם הגירושין.  אם אתם מחפשים עורך דין לצורך הליך גירושין בהסכמה, מוזמנים לפנות אל עו"ד משפחה – ערן עזרא.

 

שלב ראשון: הסכמה על ההחלטה להתגרש

השלב הראשון יהיה להסכים על כך ששני הצדדים מוכנים להתגרש. זה יהיה אחד הסעיפים הראשונים שינוסחו בהסכם הגירושין ועל כן חשוב שבני הזוג יסכימו על כך קודם כל.

 

שלב שני: שכירת שירותי עורך דין

זה השלב שבו אתם בוחרים את עורך הדין שילווה אתכם בתהליך הגירושין. חשוב שעורך דין זה יהיה מומחה בתחום המשפחה והגירושין כדי שיביא לתוצאות הטובות ביותר בצורה היעילה ביותר. חשוב גם לעשות זאת בהקדם כדי שעורך הדין יוכל לבצע את כל ההכנות הנדרשות בתיק.

 

שלב שלישי: שיחת גישור ראשונה

אם שני הצדדים ביחסים טובים, מומלץ לעשות שיחת גישור ראשונה ללא ייצוג עורכי דין ולנסות להגיע להסכמה על תנאים כלליים. יכול להיות ששניכם רואים עין בעין והתהליך יהיה פשוט במיוחד. אם יש אי הסכמות כדאי לשים עליהן את האצבע ולגלות אותן מבעוד מועד.

 

שלב רביעי: שיחת גישור עם עורכי דין וניסוח הסכם

זה יהיה השלב שבו שני הצדדים ייפגשו בליווי הייעוץ המשפטי שלהם וניתן יהיה להתחיל לנסח את התנאים השונים בהסכם הגירושין. מדובר בחוזה משפטי לכל דבר שיש לו משמעות רבה להווה ולעתיד שלכם. כל הסכם גירושין יהיה אחר ויותאם לצרכים של שני הצדדים.

לפעמים זאת יכולה להיות פגישה אחת בה יהיו הסכמות עיקריות ואי ההסכמות ייפתרו, או שלפעמים יהיה צורך ביותר ממפגש אחד בכדי להגיע להסדרים הרצויים.

 

שלב חמישי: הגשת ההסכם לבית המשפט לענייני משפחה

אחרי שהסכמתם על נוסח ההסכם, עורכי הדין יגישו אותו לבית המשפט. יהיה דיון קצר בו בית המשפט יוודא שהצדדים מסכימים ומבינים מהם תנאי ההסכם.

גירושין בהסכמה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין גירושין
מה הוא תהליך מתן גט
מה הוא תהליך מתן גט?

גט זהו שמו של השטר העברי שבו הבעל "מגרש" את אשתו במסגרת הליך גירושין בבית הדין הרבני. בהתאם לחוקי