נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה נחשב עבירת צווארון כחול?

אזיקים - תמונה להמחשה

עבירות צוואר כחול ועבירות צוואר לבן אלו מושגים שאנחנו בדרך כלל שומעים בסדרות על עורכי דין ואף פעם באמת לא ידענו מה משמעות של המושגים הללו.

במאמר הזה נעשה לכם סדר, נסביר לכם בקצרה על עבירות צווארון לבן ועבירות צווארון כחול, מה ההבדלים ביניהם וניתן לכם דוגמאות לעבירות שיכולות להיחשב כעבירות צווארון כחול. בואו נתחיל:

 

עבירת צווארון לבן

ההבדל העיקרי בין עברות צווארון לבן ועבירות צווארון כחול הם בעיקר המעמד של האנשים שביצעו את העבירות, שכן עובדים ממעמד גבוה יותר יכולים לבצע עבירות שככל הנראה עובדים ממעמד הביניים/פועלים ומטה לא יכולים לבצע.

צווארון לבן משמע מעמד הביניים ומעלה, מי שעובדת בדרגות ניהול, שיווק ומכירות, רופאים וכדו'.

פשעים ועבריות צווארון לבן אלו בדרך כלל לא הפשעים שאנחנו מכירים, לא פשעים פיזיים של ממש אלא בדרך כלל יהיו קשורים לעבודה שלהם. כל מה שקשור בשחיתות ומעילה באמון הציבור, לקיחת שוחד והפרה של כללי הבורסה למשל. אילו עבירות מיוחסות כעבירת צווארון כחול?

 

עבירת צווארון כחול

צווארון כחול משמע עבירות המיוחסות בדרך כלל למעמד הנמוך יותר והנורמטיבי.

בדרך כלל אנשים ממעמד של צווארון כחול לא יכולים לבצע עבירות של צווארון לבן, אך אנשים ממעמד של צווארון לבן בהחלט יכולים לבצע עבירות צווארון כחול.

צווארון כחול זה כינוי של מי שעובד בעבודת כפיים, הפועלים, מעמד הביניים. עבירות אלו יותר נפוצים וככל ולא צריך להכיר את ספר החוקים בשביל להבין אם מדובר בעבירה או לא וכמה היא חמורה.

להלן כמה דוגמאות לעבירות צווארון כחול.

 

דוגמאות לעבירת צווארון כחול

פשעים של צווארון כחול יהיו בדרך כלל עבירות כגון גניבה, שוד, פגיעה ברכוש, פריצה. פשעים אלו מוכרים לנו וייתכן ואפילו היינו עדים באופן כזה או אחר למישהו שאנחנו מכירים שנפגע לעבירה כזאת.

עבירות אלו חמורות ביותר ויכולים להוביל למעצר ממושך עקב הפגיעה הדרמטית שלהם.

בדרך כלל התהליך המשפטי המוביל להרשעה כשמדובר בעבירות צווארון כחול פשוט יותר מכיוון שהעבירות שבוצעו פשוטים יותר לפירוש על פי החוק והמתגוננים אינם אנשים ממעמד גבוה שיכולים להרשות לעצמכם לשכור עורכי דין יוקרתיים ולגרור את המשפט לתקופה ארוכה.

 

לסיכום

אלו ההבדלים העיקריים בין עבירות צווארון כחול ועבירות צווארון לבן. המשמעות של המושגים האלו מיוחסים בעיקר למעמד האנשים שמבצעים את העבירות.

ישנם גם פשעי צווארון ורוד אך מושג זה שייך כבר למאמר אחר.

אנחנו מקווים שחיפשתם כאן את המידע שחיפשתם ומבינים כעת את ההבדלים בין העבירות

במידה ואתם צריכים סיוע עם כל נושא שמצריך ייעוץ מעורך דין אתם מוזמנים להיכנס ללינק הבא https://www.ordanlaw.co.il

אתם בהחלט לא צריכים לעבור את מה שאתם עוברים לבד ואל תהססו ליצור קשר, אפילו אם זה רק לייעוץ קצר ייתכן בהחלט כי יוכלו לעזור לכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף