נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עושים כאשר הצוואה לא ברורה

חוֹק

הצוואה היא מסמך בעל מעמד חוקי בפני מדינת ישראל אשר כול היורשים המפורטים בצוואה וכמובן המדינה עצמה חייבים לפעול לפיו ועל כן, היא חייבת להיות ברורה מאוד וחד משמעית על מנת שלא יהיו מחלוקות או ספקות בדבר חלוקת העיזבון של אדם לאחר מותו. כאשר הצוואה לא ברורה ולא ניתן לקבוע באופן חד משמעי מה אמורים לעשות עם כול העיזבון וכיצד לחלקו, ישנם כמה דברים שעשויים לקרות.

 

ניסוח צוואה חוקית וברורה

כתיבת צוואה היא משימה של כול אדם שעלינו לעשות לפני מותנו על מנת להחליט בעצמנו מה יקרה עם כול הרכוש וההון שלנו לאחר שנלך לעולמנו. אנשים אשר אינם מנסחים צוואה המדינה היא זאת שקובעת מה יקרה ומי יהיו יורשיהם, אך גם אנשים שכן מנסחים צוואה לא תמיד עושים זאת ביודעין, אך מנסחים צוואה לא חוקית אשר לאחר מכן יהיה בסיס לטעון לכך שהיא לא ברורה ולהביא לביטולה.

 

ביטול צוואה עקב סתירות

בגלל שצוואה יכולה להיות לא ברורה ולהיות מבוטלת כאשר היא אמורה דווקא להתממש כדי לפעול על פי מדריך ירושות צוואות בהתייעצות של עורך דין העוסק בדיני ירושה. כאשר הצוואה לא ברורה ובעלת סתירות מסוימות כמו לדוגמה חלוקה לא הגיונית בין יורשים או שלא ברור למי מתכוונים בירושה כדוגמת שימוש בשמות פרטיים בלבד ולא מלאים אשר לא ברור למי הייתה כוונה, הצוואה תבוטל.

 

חלוקת ירושה על פי חוק הירושה

כאשר צוואה מבוטלת עקב כך שהיא לא הייתה ברורה דומה הדבר למצב בו מנוח לא מותיר אחריו צוואה וכאן נכנס לתמונה חוק הירושה. מטרתו של חוק הירושה היא למלא את החלל שנוצר במקרים שאין ירושה, או שכאמור היא בוטלה. חוק הירושה פועל על פי התפיסה הרווחת כיצד היה רוצה כול אדם לחלק את רכושו והונו וכך בעצם מחולק כול עיזבונו, למרות שיכול להיות שמהצוואה ניתן היה להבין אחרת, כאשר היא לא מספיק ברורה כך אכן יחולק עיזבונו.

 

מה עושים כדי שהצוואה תהיה ברורה?

לא תמיד אנשים רוצים את חלוקת העיזבון כולו שלהם על פי חוק הירושה לאור כול מיני תפיסות ומצבים בחיים ועל כן הם מנסחים צוואה. על מנת להימנע ממצב שהיא תהיה לא ברורה, ולאור העובדה כי בסופו של דבר מדובר בחוזה ולא תמיד אנשים הם בעלי מקצוע בתחום ויודעים לצפות כיצד יוכלו למצוא פרצה בצוואה ולבטל אותה, כדאי להתייעץ במהלך כתיבתה עם עורך דין דיני ירושה ולקבל תיקונים או אישור שהצוואה ברורה וסביר מאוד שהיא לא תבוטל. כתיבת צוואה היא הליך חשוב על מנת להתכונן למצב שבו חס וחלילה אדם יסיים את חייו ויותיר אחריו הון ורכוש שצריך לחלק ועל כן, חשוב שתהיה ברורה וחוקית.

יְרוּשָׁה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צוואות וירושות