נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה תפקידו של עו"ד במקרה של תאונת דרכים המתאפיינת בכאב וסבל

עורך דין

עברתם תאונת דרכים? ההלם, הצער והכאב בנוסף על הטראומה הנפשית שספגתם מותירים אתכם חסרי אונים מול המערכת הבירוקרטית של חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי. אל תשארו לבדכם במאבק על זכויותיכם, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מנוסה ומיומן שידריך אתכם שלב אחר שלב מה לעשות ויהיה לצידכם בכל מצב. חשוב להצטייד בעורך דין בשלב מוקדם ככל הניתן כדי לתכנן את המאבק המשפטי מהר ככל הניתן ובדרך המיטבית ביותר למיצוי הזכויות שלכם.

 

תאונת דרכים והסבל שאחריה

מי שלא חווה תאונת דרכים מימיו לא יכול לתאר לעצמו את מה שעובר על אדם שנפצע כהולך רגל, רוכב אופנוע או נהג ברכב כשלפתע החיים שלו, פשוטו כמשמעו, מתנפצים אל הכביש. תאונות הדרכים בישראל מתרחשות מידי יום ביומו למרות המאבקים הרבים של הרשויות והעיריות השונות לצמצמן. קורקינטים ואופניים ממונעים שוטפים את הרחובות, נהגי מכוניות שאינם מצייתים לכללי הכביש, גנבי רמזורים וגם טעויות קשות בשיקול הדעת יכולים בקלות לגרום לתאונה. כדי שאתם תוכלו להתמקד בהחלמה, בהתאוששות ובשיקום מהחוויה הנוראית שעברתם, עדיף לתת למקצוענים לטפל עבורכם בכל הנושא המשפטי, החל מגורמי הבטחון השונים שיבקשו לברר איך קרתה התאונה וכלה בתביעת פיצויים מחברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי. פנו מהר ככל הניתן אל משרד עו"ד ביטוח לאומי חדיד – הלד על מנת לתכנן את האסטרטגיה שלכם ולאסוף מהר ככל הניתן כל פרט מידע שיכול לסייע לכם בתהליך אל השיקום, ההחלמה והשגת הפיצויים המגיעים לכם.

 

מי ישלם על הנזק?

השאלה השניה שבאה בתור אחרי – מתי אחלים ואוכל לחזור לשגרה? היא מי ישלם על הנזק. בין אם נפגעתם בתאונה בין רכב לרכב ובין אם נפגעתם כהולכי רגל, הרכוש, הגוף והנפש שלכם שנפגעה צריכה טיפול ומישהו צריך לשלם על זה. אז מי האחראי? התשובה לשאלה הזו נעוצה לרוב בסוג התאונה, כיצד התרחשה ומי הגורם האחראי לה:

  • חברות הביטוח השונות – לכל נהג הנוהג ברכב ארבע גלגלי או דו גלגלי חייב להיות ביטוח. במידה ונפגעתם יש לתבוע את חברת הביטוח של הצד הפוגע ואת חברת הביטוח שלכם לתיקון הנזקים לרכוש ולפיצוי כספי על ההוצאות הרפואיות שנגרמו לכם. גם הנהג הפוגע האשם בתאונה זכאי לתשלומים והענישה תתבצע במישור המשפטי ולא הכלכלי.
  • קרן קרנית – במידה ונפגעתם בתאונת פגע וברח, לנהג הפוגע אין כלל ביטוח או שפגעו בכם כלי רכב שאינם מחוייבים בביטוח כגון קורקינט ואופניים ממונעים וכנ"ל, קרן קרנית תספק לכם את הפיצוי המגיע לכם.
  • רשלנות מצד העירייה או רשויות אחרות – במידה ויסתבר כי התאונה התרחשה בשל רשלנות מצד העירייה או החברה שביצעה תיקונים ועבודות בכביש ( בדרך כלל מע"ץ אך יש גם בעלי אחריות נוספים כגון מנהרות הכרמל, כביש שש ועוד ) יש לתבוע ישירות את העירייה או החברה המבצעת.
  • המוסד לביטוח לאומי – המוסד לביטוח לאומי מעניק פיצוי על אובדן כושר השתכרות ונכות שנגרמה כתוצאה של תאונת דרכים, וניתן לפנות אליו במידה ואתם עונים על הקריטריונים המתאימים.

 

איך עורך דין יכול לסייע לכם?

לאחר תאונת הדרכים סביר שתרצו להתמודד תחילה עם הנזקים הגופניים והנפשיים שנגרמו לכם, במקום להתרוצץ בבתי המשפט ולהגיש מסמכים לחברות הביטוח. עורך דין מיומן יוכל לטפל בכל זה עבורכם ולאפשר לכם להתפנות לטפל בעצמכם, להבריא ולהחלים ולהשתקם, וידאג למיצוי של כל זכויותיכם ולמקסום של הפיצויים שתקבלו, ויהיה לצידכם לכל דבר ועניין.

עורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים