נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מי רשאי לסייע בתהליך פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה

פטור ממס הכנסה ניתן לבעלי נכות רפואית בשיעור של 100% נכות הסובלים מבעיה רפואית יחידה או בעלי נכות של למעלה מ-90% הסובלים ממספר מחלות שונות. החוק לא הגביל את מי שרשאי לסייע בתהליך קבלת פטור ממס הכנסה כמו גם, במיצוי זכויות אחרות מביטוח לאומי, מס הכנסה וחברות הביטוח. בתחום עוסקים בין היתר עורכי דין, רואי חשבון וחברות פרטיות המתמחות בתחום. 

 

בדיקה ראשונית ללא תשלום

ניתן לנסות גם לקבל פטור ממס הכנסה באופן עצמאי אך הדבר אינו מומלץ מכיוון שמדובר בהליך בירוקרטי שקל שלא להצליח בו עקב אי הכרות עם האופן שבו המערכת פועלת וחוסר בהכנה מוקדמת מבחינת השגת כלל המסמכים הדרושים. כיום גם ניתן לקבל ליווי מחברה אשר לא תגבה מהלקוח על עצם הבדיקה והתשלום יתבצע בתור אחוזים ממה שיינתן בפועל.

 

קבלת החזרי מס עקב הפטור

מי שאושר לו פטור ממס הכנסה עשוי להגיש גם בקשה לקבלת החזרי מס רטרואקטיביים וגם בתחום זה ניתן לקבל ליווי וסיוע ממגוון של גופים וחברות העוסקים בתחום.  עצמאים שהגישו שומות מס לרוב יהיו זכאים להגיש בקשה להחזרי מס עד שש שנים אחורנית ושכירים שלא נדרשו להגשת דוחות שנתיים למס הכנסה עד שלוש שנים אחורה.

החזרים

לא צריך להפסיק לעבוד

הזכאות לפטור ממס הכנסה עקב מצבי רפואיים רלוונטי לסובלים ממגוון של בעיות ומחלות שונות והוא אינו מחייב הפסקה של העבודה. ניתן לקבל פטור ממס הן כאשר ממשיכים לעבוד שכן מדובר בנכות רפואית ולא בנכות תפקודית ואין צורך שהנכות תגרום לאובדן כושר עבודה על מנת לזכות בפטור. גם מי שפרש מעבודתו ויצא לגמלאות עשוי לקבל פטור על הפנסיה ועל הכנסות שאינן מיגיעה אישית לרבות על הכנסות ממקרקעין.

 

שלבי התהליך לקבלת הפטור

על מנת לקבל את הפטור יש לגשת לפקיד השומה ולמלא טופס בקשה בצירוף שובר אגרה ששולם על סך 659 ₪. בנוסף יש לצרף לבקשה מסמכים רפואיים רלוונטיים אשר מוכיחים את מצבו של המבקש. לאחר מכן יש להמתין לקבלת מועד לזימון בפני הוועדה הרפואית וזו תבחן את דרגת הנכות בהתאם לספר הליקויים של הביטוח הלאומי.

בשלב האחרון הועדה תקבל את החלטתה ותקבע אחוז הנכות ופקיד השומה יפיק מסמך המאשר את הפטור. במידה והוועדה קובעת דרגת נכות שאינה מספיקה לפטור ממס הכנסה ניתן לערער בתוך 45 בפני ועדות הערר ולשם כך לשלם אגרה נוספת  בסך 911 ₪

 

סיכום סיוע בפטור ממס הכנסה

לסיכום הנושא, אין הגבלה לגבי הגופים או ההכשרה של מי שמציע שירותי סיוע בהגשת בקשת פטור ממס הכנסה עקב נכות רפואית. מומלץ להיעזר בחברה מוכרת ומנוסה אשר תלווה את התובע לכל אורך שלבי התהליך ותהפוך אותו למהיר ככל שניתן. פטור ממס הכנסה עשוי להיות בעל משמעות כלכלית עצומה והוא יינתן בהתאם לתקרות המס שנקבעו בחוק.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
MasAmerica – Who Are They?

ישראלים רבים מחזיקים ברשותם אזרחות אמריקאית. מעבר ליתרון שבדבר, רבים מהם אינם מודעים גם לחובות הכרוכות בכך, בעיקר חובת

מטבעות ועט על גבי מסמך
תיקון 190 בעד ונגד

פקודת מס הכנסה כוללת את כל ההנחיות והתנאים הנוגעים לתשלומי מס ההכנסה, לשכירים ולעצמאיים כאחד. מצד שני, הפקודה כוללת

הלבנת הון

הלבנת הון עלולה להוביל את הנאשם לעונש מאסר כבד כמו גם קנס כספי. כיצד ניתן להימנע מכך? כל הפרטים