נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מכירת רהיטים ללא רישיון עסק – מה הדין?

הטבעה של זכויות יוצרים - אילוסארציה

במידה ואתם מוכרים רהיטים ללא רישיון עסק כדאי שתקראו את המאמר הזה.

מכירת רהיטים ללא רישיון עסק היא עבירה על החוק וגזר הדין יכול להיות משמעותי ובכל הרחקות משליכות לכת.

למה בכלל צריך רישיון עסק? איך ניתן להוציא רישיון עסק? נענה כאן עבורכם על השאלות הללו.

 

מדוע ומתי צריך רישיון עסק?

המטרה המרכזית של רישיון עסק היא לוודא פעילות עסקית תקינה במשק הישראלי תחות הפיקוח והרגולציה הרלוונטית ושמירה על האינטרסים של הצרכן.

בשביל להוציא רישיון עסק צריך לוודא סידורים בטיחותיים בשביל לשמור על ביטחון הציבור (תנאי תברואה, סידור כיבוי אש).

ישנם בגדול ארבעה סוגים של רישיון עסק שניתן להשיג עבור העסק שלכם:

  • רישיון עסק הניתן לעסק ולא פג תוקף עד ואם כשר רשות העסקים ביטלה את הרישיון
  • רישיון תקופתי שנועד לתקופה מוגדרת מראש למספר שנים
  • ניתן לקבל רישיון זמני של פחות משנה או היתר עד קבלת הרישיון

 

איך מוציאים רישיון עסק?

הכין מוציאים רישיון עסק? תכירו, משרד לרישוי עסקים, המקום המרכזי מולו תתנהלו כאשר ותרצו להוציא רישיון עסק עבור עסק הרהיטים שלכם.

התהליך דורש שלבים בירוקרטיים מרובים הכוללים הגשת טופס בקשה ראשונה המוביל לבחינת הבקשה על ידי הרשות.

לאחר מכן יש לעבור מול כל הגורמים הרלוונטיים לאישור רישיון העסק שלכם (משטרה, מכבי אש, משרד הבריאות) ולאחר שעברתם את כל השלבים הללו אתם יכולים לקבל את הרישיון שלכם במידה ואין התנגדות מיוחדת של היחידה לרישוי עסקים.

 

מה הדין על מכירה ללא רישום עסק?

במידה ואתם מנהלים עסק למכירת רהיטים לרישום עסקים העונש על פי החוק יכול להוביל ל-18 שנות מאסר בפועל תלוי בהיקף העבירה על החוק שביצעתם באמצעות מכירת רהיטים ללא רישיון עסקים והמידה בה העמדתם את הציבור בסכנה או פגעתם באינטרסים של הצרכנים

התהליך הבירוקרטי הכרוך בהקמת עסק עשויה להיות בהחלט ארוכה, מפותלת ומלאה במהמורת בדרך אמנם הסיכון במאסר וכמובן הפגיעה הפוטנציאלית בצרכנים עקב אי מעורבות רשויות החוק עלולה שלא להיות שווה את המעשה.

אוליווד רהיטים היא חברת רהיטים שמוכרת את הרהיטים שלה באופן חוקי, שאף על פי התהליך הבירוקרטי שהיית צריכה להוציא בשביל להשיג רישיון עסק, כמו על עסק חוקי בישראל, עשתה את זה ובטח שלא מתחרטת על זה.

האמונה במערכת גם אם היא דורשת מהלכים דרקוניים שעשויים מאוד להקשות על המון אזרחים להגשים את החלום ולהקים את העסק שלהם בסופו של דבר באה לטובת הצרכנים ולטובתכם, גם אם היא נוקשה ולעיתים לא תמיד הגיונית.

ובכל מקרה, אין כרגע דרך אחרת וחוץ להילחם בבירוקרטיה בדרכי מחאה ובדרכים עקיפות, בשביל להקים עסק חוקי בישראל מבלי לשאת בעונש מאסר או קנס עבד נצטרך להוציא רישיון עסק כהלכה.

 

ערמה שטרות ממכירה לא חוקית - אילוסטרציה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף