נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משקיעים בנדל"ן – למה כדאי להיעזר בעורך דין

סגירת עסקה

השקעה בנדל"ן נחשבת להשקעה סולידית שהרווח בצדה הוא כמעט לחלוטין וודאי.

יחד עם זאת, ביצוע לא נכון של עסקת רכישה, אי ביצוע בדיקות בסיסיות או היקשרות בחוזים חד צדדיים, עשויים להעמיד את המשקיע במצב של הפסדים הנובעים מהצורך בהשקעה

בהליכי תיקון ליקויים, והסדרת סוגיות משפטיות ביחס לקרקע.

מסיבה זו, רצוי להיעזר בעורך דין בעת השקעה בנדל"ן.

 

חשיבות ליווי של עורך דין בתחום המקרקעין

עורך דין העוסק דרך קבע בתחום דיני המקרקעין, הוא מי שיש לו ניסיון וראיית רוחב במכלול הסוגיות אשר עשויות להתעורר במסגרת עסקת רכישת נדל"ן, לרבות סוגיות של הסדרת בעלות, איחוד וחלוקה של הקרקע והפרת ייעוד תכנוני של הקרקע. כל זאת לצד היכרות עם סוגיות הנובעות ממערכת היחסים החוזית בין המוכר והרוכש בטרם ולאחר יציאת העסקה אל הפועל.

מסיבה זו, והיות שמדובר בעסקה שהיקפה הכספי הוא גדול מאוד וכרוך במשיכת חסכונות ונטילת הלוואות במיליוני שקלים, רצוי כי כל שלבי הליך השקעה בנדל"ן יהיו בליווי של עורך דין. שמעון האן משרד עורכי דין ונוטריון הוא משרד ותיק ומקצועי המעניק ליווי עבור משקיעים בתחום הנדל"ן.

 

רכישת נדל"ן למגורים

השקעה בנדל"ן המיועד למגורים, מצריך מהרוכש לבצע מספר בדיקות רקע אודות הנדל"ן המיועד לרכישה, על מנת שלא להיקלע לתסבוכת תכנונית או משפטית, שעשויות לפגום באפשרותו להפיק רווחים מהנכס בצורה מהירה.

כך למשל, במקרה של נכס בעל חריגות בנייה, או  נכס הפולש לקרקע סמוכה, עשוי הבעלים החדש להתמודד עם תביעות מצד בעלי החלקה הסמוכה או עם דרישות מטעם הרשות המקומית לטפל בחריגת הבנייה. מסיבה זו, רצוי להיעזר בעו"ד שיידע לספק תמונה מלאה אודות מצבו התכנוני של הנכס וזאת טרם הרכישה.

 

רכישת נדל"ן למסחר

סוג נוסף של נדל"ן להשקעה הוא נדל"ן מסחרי. הגורם אשר קובע את הייעוד המותר ביחס לנכס, הוא רשויות התכנון. כך, אף שבמקום מסוים המיועד למכירה פועל עסק לממכר מזון, עשוי הרוכש לגלות כי הפעלת העסק מהווה חריגה מהיתר השימוש, באופן שעשוי לגרור הטלת קנסות מצד הרשות. מסיבה זו, רצוי להיעזר בעו"ד שיידע לספק מידע אודות היתרי השימוש בנכס המסחרי.

 

ליווי בהשכרת נדל"ן

גם לאחר ביצוע רכישה נקייה מפגמים של קרקע מסוימת, רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין העוסק בתחום המקרקעין, לצורך הסדרה נאותה של יחסי השכירות של בעל הקרקע למול השוכר. זאת על מנת לאפשר לבעל הקרקע פינוי מהיר של השוכר במקרה של אי עמידה בהתחייבויותיו, ולספק לבעל הקרקע בטוחות כספיות במקרה של הפרת החוזה עמו.

 

השקעה בנדל"ן בראש שקט

השקעה בנדל"ן אינה שלמה ואינה מבוססת על אדנים יציבים, ללא קבלת ליווי על ידי גורם משפטי מקצועי ומיומן, שהינו בעל ניסיון בתחום עסקאות הנדל"ן השונות. עו"ד בתחום המקרקעין הוא מי שתפקידו לבחון את העסקה על שלל היבטיה, על מנת להבטיח כי רכישת הנכס תהיה על יסוד הכרת כל פרט רלוונטי.

מטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור