נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

11  דברים שאתם חייבים לדעת כאשר אתם נדרשים לבצע בדיקת ינשוף

שוטר וניידת

עצר אתכם שוטר לבדיקת ינשוף? להלן 11 דברים שאתם חייבים לדעת

בדיקת ינשוף – 11 דברים שכל נהג חייב להכיר

  1. אי סירוב לבדיקה – ע"פ החוק במדינת ישראל, נהג אשר מסרב לבצע בדיקת ינשוף מוגדר כשיכור באופן מיידי – גם אם לא היה שיכור בפועל.
  2. החמרה בסעיף האישום – בתי המשפט בישראל נוטים לראות בנהגים אשר סירבו לביצוע הבדיקה כאשמים בנהיגה בשכרות, ומשום כך סירוב לבדיקה כפי שציינו לעיל עלול לעלות לכם ביוקר בכל הקשור לכתב האישום כמו גם להסתכלות של השופט כלפיכם, גם אם אתם אזרחים שומרי חוק.
  3. מכשיר דיגיטלי – הינשוף הינו מכשיר דיגיטלי לחלוטין אשר בנשיפה של אוויר יכול לקבוע את רמות האלכוהול בדם.
  4. שיטה סדורה לביצוע הבדיקה – ישנה שיטה סדורה לביצוע בדיקת ינשוף לנהג, ולכן זכרו כי לעיתים הבדיקה עלולה להתבצע באופן רשלני אשר יוביל לביטול האישום נגדכם. לכן, חשוב מאוד לקבל עותק של בדיקת הינשוף ולהעביר אותה לעורך דין אשר מתמחה בדיני תעבורה, וזאת על מנת שהוא יבחן האם אכן נפל פגם בבדיקה, ואם כן – לפעול באופן מידי לביטול כתב האישום על נהיגה בשכרות.
  5. הגדרת שכרות – אדם שיכור ע"פ בדיקת ינשוף הוא אדם אשר בבדיקה נמצא כי בדמו 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר של בדיקת ינשוף.
  6. מכונת ינשוף גרמנית – הדגם אשר בו מבצעים את בדיקת הינשוף מגיע מגרמניה, כאשר בשנים האחרונות קמו מחלוקות רבות לגבי מהימנות המכשיר, זאת לאור מקרים רבים בהם התגלה כי המכשיר לא מדד נכונה את כמות האלכוהול וכתוצאה מכך בוטל כתב האישום.
  7. מהלך הבדיקה – על מנת שתוכלו לבצע את הבדיקה באופן הטוב ביותר חשוב להקפיד ולנשום עמוק, ולאחר מכן לנשוף בחוזקה. לעיתים יידרשו שניים עד שלושה ניסיונות להשלמת הבדיקה, ולכן יש לקחת זאת בחשבון.
  8. צילום – במידה ואתם או בן המשפחה/חבר מבצע את הבדיקה, חשוב מאוד לצלם אותה. מדובר בראייה אשר יכולה לקבוע האם אכן הבדיקה בוצעה כשורה, כאשר היום שוטרים בעצמם נושאים על גופם מצלמות גוף אשר מצלמות את כל התהליך של הבדיקה.
  9. חזרה על הבדיקה – ע"פ חוק, במידה והנהג נתפס שיכור עליו לבצע את הבדיקה בשנית.
  10. קבלת דו"ח – זכותכם החוקית לקבל את הדו"ח של השוטר לאחר ביצוע הבדיקה, ולכן חשוב לדרוש את הדו"ח ולבדוק כי אכן הדו"ח נרשם כהלכה וע"פ הסדר הכרונולוגי.
  11. ייעוץ משפטי – במידה וע"פ מכשיר הינשוף אתם שיכורים, חשוב מאוד להתקשר באופן מיידי לעורך דין אשר מתמחה בדיני תעבורה וזאת על מנת שתוכלו לקבל ייצוג משפטי בעת ההליך של החקירה בבית המשפט וכן בזמן ההליכים המשפטיים נגדכם.

איש עם אזיקים

 

מידע נוסף: קידום אתרים לעורכי דין.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין תעבורה
מזנאיים
הזמנה לבדיקת כשירות לנהיגה

קיבלתם זימון לבדיקת כשירות לנהיגה? מתבלבלים ממקבץ האותיות המבלבל מרב"ד? מוציאים רישיון למשא כבד ולא מבינים איך להתחיל? כל