נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה העונש המרבי לנהג מונית שלא דיווח למס הכנסה

כסף לא מדווח

להיות נהג מונית במדינת ישראל זה אומר להתמודד עם תחרות לא קטנה ובנוסף, לא תמיד ההכנסה מספיקה. זה מה שמוביל לכך שלא פעם נהגי מוניות, כמו לא מעט נותני שירות אחרים, מועלים בכספים ולמעשה לא מדווחים בצורה ישירה ומלאה למס הכנסה את כל הדיווחים שצריך. מה העונש על כך ועד כמה זה מסוכן? על כך במאמר שלפניכם.

קובע של מונית

החובה לדווח למס הכנסה

זה לא משנה אם מדובר על מישהו שמנהל חברת מוניות לבן גוריון או על מישהו שבסך הכול נוהג על מונית פרטית. מה שבטוח זה שבשני המקרים יש חובה לדווח למס הכנסה על ההכנסות, אך האמת היא, שבמקרה של נהג מונית יש פיתוי גדול לא לדווח על הכול. זה ברור שאם לקוח נכנס למונית ולא מבקש מהנהג להפעיל מונה ואינו רוצה חשבונית, הרי שהנהג יוכל להעלים את הנסיעה הזאת ולמעשה להרוויח כאן "שחור". הבעיה היא שאם מישהו ממס הכנסה יגלה זאת, הנהג צפוי לקבל על כך עונש לא קטן בכלל. חשוב להבין: עבירות של אי דיווח למס הכנסה יכולות להגיע גם לכדי מאסר בפועל של כמה שנים טובות, כך שכלל לא בטוח שכדאי לקחת את הסיכון הזה.

שירותי מוניות עם המלצות

אתם נמצאים בצד של הנוסעים שמחפשים מונית לנתב"ג המלצה? אתם לא מוכנים למצוא את עצמכם משתפים פעולה עם נהג שלמעשה מעלים הכנסות ממס הכנסה? אם כך, אין ספק שאנחנו יכולים להבין אתכם. לכן חשוב לזכור שזה לא משנה אם אתם נוסעים לנתב"ג או לכל מקום אחר, כי בכל מקרה יש לכם אפשרות לבקש חשבונית בגין התשלום. בנוסף, בהחלט כדאי יהיה לקרוא מספר המלצות אודות חברת המוניות שאליה אתם חושבים להתקשר, כי למה לא בעצם? מרבית ההמלצות שתוכלו למצוא באינטרנט אודות חברות של מוניות כאלה ואחרות הן אמינות וזה אומר שבהחלט תוכלו להסתמך עליהן ללא כל קושי.

האם הנסיעה חייבת להיות יקרה?

זה לא משנה אם מטרידה אתכם השאלה האם הנהג עובד בצורה חוקית ומדווח על כל ההכנסות שלו או לא, כי בכל מקרה אתם לא חייבים להסכים לשלם הון עתק. תוהים מה זה אומר? פשוט מאוד: שרגע לפני שאתם מזמינים מונית מחברה כזו או אחרת, תוכלו לברר כמה אותו שירות עולה אצל חברות אחרות שמציעות שירותי הסעה. המחשבה על כך שגם תשלמו מחיר גבוה מאוד והנהג גם יעלים מס היא בהחלט מחשבה מטרידה. אומנם זה לא התפקיד שלכם לתת לו את העונש, כי על כך אחראית המדינה, אך ברור מדוע לא תהיו מוכנים לשתף פעולה עם התנהגות כזאת. לכן אנחנו מציעים לכם להשוות מחירים ולוודא, עד כמה שאפשר, שאתם מזמינים נהג שמבצע עבודתו כחוק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
MasAmerica – Who Are They?

ישראלים רבים מחזיקים ברשותם אזרחות אמריקאית. מעבר ליתרון שבדבר, רבים מהם אינם מודעים גם לחובות הכרוכות בכך, בעיקר חובת

מטבעות ועט על גבי מסמך
תיקון 190 בעד ונגד

פקודת מס הכנסה כוללת את כל ההנחיות והתנאים הנוגעים לתשלומי מס ההכנסה, לשכירים ולעצמאיים כאחד. מצד שני, הפקודה כוללת

הלבנת הון

הלבנת הון עלולה להוביל את הנאשם לעונש מאסר כבד כמו גם קנס כספי. כיצד ניתן להימנע מכך? כל הפרטים