נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפצעתי במהלך תאונת דרכים – מה עלי לעשות?

תאונת דרכים

פציעה במהלך תאונת דרכים היא אירוע לא נעים. הנזקים שעלולים להיגרם לנפגע יכולים לנוע מנזק קל שיחלוף תוך פרק זמן קצר, ועד נזק חמור בדמות נכות קבועה ואף מוות. כל נפגע תאונת דרכים באשר הוא שנפצע, יכול לנקוט בכמה צעדים לקבלת פיצויים. הנה מה שעליכם לעשות לאחר תאונה כזאת.

 

פציעה במהלך תאונת דרכים

אף אחד לא חסין בפני פציעה במהלך תאונת דרכים. הכביש אמור להיות מקום בטוח, כאשר מקפידים על חוקי הנהיגה ועל המהירות המותרת, אך גם הנהג הזהיר ביותר יכול להיקלע לתאונת דרכים. חוץ מנהגים, גם הולכי רגל עשויים להיקלע לתאונות כאלו. גם תאונת דרכים קלה יחסית עשויה לגרום לנזקים גופניים אצל הנפגע. ככל שתאונת הדרכים קשה יותר, כך הנזקים מהם יסבול הנפגע עשויים להיות חמורים יותר.

 

פנייה אל עורך דין

אם נפגעתם במהלך תאונת דרכים, מוטב שתפנו אל עורך דין תאונות דרכים. עורך דין זה הוא בעל הידע הטוב ביותר מבחינה משפטית בכל הנוגע לתאונות דרכים. באמצעות הידע הזה, ובאמצעות הניסיון שהוא רכש במהלך הקריירה שלו, עורך הדין יוכל לסייע לכם לאחר התאונה שלכם. נפגעי תאונות דרכים זכאים לקבלת פיצויים כספיים, ואת זה תוכלו לממש בקבלת סיוע מעורך הדין.

 

לתבוע את הביטוח שלכם

החוק מאפשר כמה סוגי תביעות למי שנפגע במהלך תאונת דרכים. אם נפגעתם בזמן ששהיתם ברכב שלהם, כתוצאה מפגיעה של רכב אחר למשל, אתם תוכלו לתבוע את הביטוח שלכם. הגשת התביעה לביטוח תעשה על מנת שתוכלו לקבל פיצויים, שכן חברת הביטוח היא שמבטחת אתכם בעת השהייה ברכב.

 

לתבוע את הביטוח של הנהג הפוגע

אם נפגעתם כתוצאה מרכב אחר בזמן היותכם הולכי רגל, אתם לא יכולים לתבוע את החברה שמבטחת את הרכב שלכם, לפי החוק וגם לפי ההיגיון. לכן, תצטרכו להחליף פרטים עם הנהג הפוגע ולתבוע את חברת הביטוח שלו.

 

מצבים חריגים

ישנם מצבים חריגים, בהם אדם נפגע בתאונת דרכים בתור הולך רגל והוא בכל זאת לא יכול לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע. המצבים הללו הם בתאונות פגע וברח, במצבים בהם לנהג הפוגע אין ביטוח או כשאתם נפגעים מרכב גנוב. במקרה הזה יש לתבוע את הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים – קרנית.

 

תאונת דרכים ותאונת עבודה

חלק מתאונות הדרכים נחשבות לתאונות עבודה. אם עורך הדין שלכם מציין שהתאונה שלכם היא גם תאונת עבודה, אתם יכולים לממש זכויות אחרות, כמו תביעת הביטוח הלאומי לקבלת דמי פגיעה.

 

נכות קבועה

אם תאונת הדרכים ממנה נפגעתם הותירה אתכם עם נכות קבועה, החוק מאפשר לכם לתבוע קצבת נכות מהביטוח הלאומי. מדובר על קצבה חודשית או מענק חד פעמי, שניתנים לפי אחוזי הנכות שנקבעו בביטוח הלאומי.

תאונת דרכים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף