נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה חשוב ליווי של עורך דין בתהליך הוצאה לפועל

ספרים ופטיש

'הוצאה לפועל' הוא ביטוי שמגיע כמעט תמיד עם תחושת חוסר אונים משתקת, ובאופן טבעי מעלה הרבה חשש.

עצם המחשבה על העובדה שזרים יכנסו למקום שאמור להיות החמקום הכי בטוח ומוגן עבורך – הבית שלך, שאותם אנשים זרים ייקחו ממך את הרכוש האישי שלך, שעבדת קשה בשביל

לצבור ולשמור.

המחשבה הזו היא קשה ומטלטלת, ויכולה להכניס גם את האנשים הכי חזקים מנטלית – למקום לא טוב.

אם יש הליך של הוצאה לפועל נגדך, כדאי שתדעי מה הזכויות שלך ואיך תגני על עצמך. מטרתו של עורך דין המתמחה בענייני הוצאה לפועל היא לסיים את תהליך ההוצאה לפועל כמה שיותר מהר, ושכל הנוגעים בדבר יקבלו את התוצאה הטובה ביותר עבורם (כמובן תוך התחשבות בצד השני).

יש חשיבות רבה לייעוץ עם עורך דין הוצאה לפועל, וזו גם הזדמנות טובה להזכיר שהטקסט הזה לא מחליף ייעוץ משפטי מקצועי, וכל שימוש בידע המובא בטקסט הוא על אחריות הקורא בלבד.

עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל מכיר את החוק לעומק, עד רמת האותיות הקטנות ותתי הסעיפים, דבר שיכול לבוא לטובתך.

 

מישהו שאכפת לו מכם

זכרי שעורך דין שיעזור לך אם נפתח נגדך תיק בהוצאה לפועל, יעשה ככל שביכולתו להביא לכך שתצאי עם נזק מינימלי מההליך. עורך דין הוצאה לפועל ירד לשורש הדברים, ינסה להבין מה הן הנסיבות שהובילו לפתיחת ההליך, ויבנה אסטרטגיה לסגירת התיק בהוצאה לפועל בהתאם.

 

מודעות לזכויות

אנשים רבים שנפתח להם תיק בהוצאה לפועל, אינם מודעים לאפשרויות אשר עומדות בפניהם. למשל, ייתכן שבמקרה הספציפי שלך אפשר ואפילו כדאי להכריז על פשיטת רגל. בהרבה מהאפשרויות הללו ניתן לצמצם את גובה התשלומים בגין החובות שהביאו לפתיחת ההליך, או להתאים את פריסת ההחזר בהתאם למצבו האישי של הלקוח.

 

תיווך מול הרשויות

דבר נוסף בתהליך של ייצוג בהוצאה לפועל על ידי עורך דין יכול לתת לך הוא תיווך מול המערכת, ויחס הוגן ומכבד יותר. עורך הדין יוכל לבשר לך בשורות קשות יותר בצורה שיותר מתחשבת ברגשות שלך, ובכך לרכך את המכה.

 

חיסכון בזמן

כשמדובר בהליכי הוצאה לפועל, חשוב לקחת בחשבון את הזמן. כמו בכל הליך משפטי בישראל, גם להליכי הוצאה לפועל יש מועדים הקבועים בחוק בהם צריך לעמוד. במידה ולא תצליחי לעמוד בזמנים שהחוק מכתיב לך, עלולים להצטבר אצלך מגוון נזקים. עורך דין מומחה מכיר את כל לוחות הזמנים, וידאג שהכל יקרה בהקדם האפשרי, ויעשה כל שביכולתו שלא יגרמו נזקים נלווים.

 

סיכום

לסיכום, אם נקלעתם למצב המצער של הליך הוצאה לפועל – רצוי שיתלווה אליכם עורך דין המתמחה בתחום. הוא זה שיכין את התיק, ייצג אתכם מול הרשויות והגופים, ויסייע לכם להשיג הקלות.

 

מאזניים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין הוצאה לפועל
בנקים
מחיקת חובות מול הבנקים

מדינת ישראל מלאה באנשים שהגיעו למצב של חובות מול הבנקים. התוצאה הזו היא תוצר של מגוון משתנים, כמו משכורות