נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סיוע של עורך דין צבאי לייצוג בתביעות מול משרד הביטחון

חיילים בצבא

עורך דין צבאי מטרתו לייצג אדם הנמצא בשירות צבאי, הן שירות סדיר והן שרות קבע או מילואים, כאשר תחום התמחותו אמור לכלול ידע בתקנות ובחוקים בתחום הצבאי. ייצוג של עורך דין צבאי במסגרת תביעה של אדם מול משרד הביטחון הינה משמעותית, שכן, יש בידיו של עורך דין מומחה את הידע הנחוץ לניהול נכון של הליך התביעה.

 

פרמטרים לעורך דין מומלץ

ככלל, ישנם כמה פרמטרים אשר עשויים להצביע על כך שעורך הדין בו תבחרו לניהול תביעה מול משרד הביטחון הינו מומלץ:

  1. עורך הדין מייצג את החשוד באופן אישי, החל מתחילתה ועד סופה של התביעה, כן, תביעה מול משרד הביטחון עשויה להיות רגישה עבור ואישית מאוד עבור המיוצג ולכן, היא לרוב דורשת דיסקרטיות גבוהה. על עורך הדין לנהל את התביעה באופן בלעדי, מבלי שהיא תגיע לידיים של עורכי דין נוספים ובאופן זה, סיכוייו של המיוצג להצליח בתביעה יכולים גם לגדול יותר.
  2. על עורך הדין להיות בעל ניסיון בתביעות המנוהלות כנגד משרד הביטחון וכמו כן, בייצוג בוועדות רפואיות בצה"ל ובוועדות במשרד הביטחון. ההמלצה היא לבדוק את כמות שנות הניסיון בייצוג נגד משרד הביטחון שיש בידיו של עורך הדין.
  3. בנוסף, על עורך הדין המייצג להיות בעל ניסיון בהעברת הרצאות והשתלמויות בתחום נזיקין וביטוח (ובפרט, גם בתחום של וועדות רפואיות). .

 

תביעה נגד משרד הביטחון

תביעות המתנהלות נגד משרד הביטחון נחשבות להליך משפטי נפוץ, במצבים בהם אדם הפך לנכה באופן פיזי או נפשי, כתוצאה ממצב לחץ קיצוני מסוים, במהלך שירותו הצבאי או הביטחוני. בכדי שתביעה נגד משרד הביטחון תצליח והתובע יזכה בקבלת פיצויים, על התביעה להתנהל באופן מקצועי ככל האפשר ולהתבסס על נתונים מוכחים.

אנשים אשר עובדים בשירות הביטחון עשויים להיפגע במסגרת שירותם, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית והדבר אף עלו ללוות אותם למשך תקופה, גם מבלי שהם ישימו לב לכך. לפגיעות אלה עשויות להיות השלכות הרסניות על חייהם של אותם נפגעים ולפיכך, ניהול תביעה למטרת הכרה בנכותם עשויה להיות משמעותית עבורם.

 

לסיכום

תביעה לקבלת פיצויים ממשרד הביטחון, בעקבות פגיעה או נכות שנגרמה לאדם במהלך שירותו הצבאי או הביטחוני הינה הליך משמעותי אשר יכול להשפיע על המשך חייו של הנפגע. הליך התביעה, שמטרתה לזכות את הנפגע בפיצויים ובהכרה בנכותו או בפגיעה שנגרמה לו, עשוי להיות מורכב ולדרוש ידע ושליטה מקצועית בתחום. מסיבה זו, ישנה חשיבות גבוהה להיעזר בייצוג של עורך דין צבאי, אשר מכיר את התקנות והחוקים הרלוונטיים לתחום. באמצעות הידע והניסיון שלו, יוכל עורך הדין לנהל את התביעה מול משרד הביטחון באופן הטוב ביותר, על מנת להגדיל את סיכוייו של הנפגע לקבלת פיצויים.

 

פטיש וספר של שופט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
עבירות נשק בצבא
מהו העונש על משחק בנשק בצבא?

בעולם הצבא יש חשיבות עליונה למשמעת והקפדה על פרוטוקולים נוקשים. הכוחות המזוינים פועלים תחת התפיסה ששימוש יעיל ואחראי בנשק