נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עורכי דין רשלנות רפואית – מתי צריך אותם ולמה?

ציוד משפטי

עורכי דין המתמחים בסיוע משפטי לרשלנות רפואית מכירים את הנושא על פי הניסיון שלהם ויכולים לעזור לתובעים להשיג תוצאות משפטיות טובות.

מתי צריך אותם ומדוע? על כך במאמר הבא.

 

במה עוסק עורך דין רשלנות רפואית?

עורכי דין רשלנות רפואית מעניקים ייעוץ, סיוע משפטי וייצוג בבית המשפט בכל הנוגע לתביעות של רשלנות רפואית. מדובר על עורכי דין מקצועיים, מיומנים ובעלי ניסיון שכבר התנסו בתיקים שונים של רשלנות ועמדו מול הרפואה הציבורית או הפרטית בבתי המשפט. כאשר פונים לעורכי דין כאלו המטרה היא שהמוסד הרפואי או המטפל הרפואי ישלמו עבור עוולות ותקלות שונות שהתרחשו בזמן הטיפול הרפואי. עורכי הדין מקבלים לידם את המסמכים והחומר הרפואי, מעיינים בהם ובודקים אם יש הצדקה לתביעה המשפטית. במידה ויש עילה הם יבקשו מהפונים אליהם לחתום על ויתור סודיות, ייפוי כוח לייצוג ויפנו אותם למומחים רפואיים מטעמם על מנת לקבל חוות דעת רפואיות. ככל שעורכי הדין יהיו מקצועיים יותר ויקיפו את כל המכלול הנדרש לצורך התביעה, כך פסק הדין יהיה לטובת הפונים עם תוצאות טובות וקבלת פיצוי כספי מקסימלי.

 

מתי תצטרכו עורך דין רשלנות רפואית?

מטופל שפנה לסיוע רפואי אך ניזוק בעקבותיו רשאי לתבוע את נותן הסיוע או את המוסד הרפואי. למשל, אדם שאובחן בסרטן ונשלח לטיפולים כימותרפיים בעקבותיהם שיערו נשר, קיבל טיפול תרופתי שגוי, חש בכאבים ולא תיפקד, הסתבר לאחר בדיקה בחו"ל שאינו חולה סופני ואין לו כלל סרטן. כלומר, האבחון של הרופאים היה שגוי והמטופל בכל זאת קיבל טיפול שהזיק לו. מקרים נוספים שניתן לתבוע הם אבחון שנעשה מאוחר מדי, מתן תרופות לא מתאימות למטופל שדיווח על אלרגיה או שאינן מתאימות למצבו, ניתוח או פרוצדורה אחרת שגרמה לנזק כמו השארת גוף זר במהלך הניתוח, הסתרת מידע נחוץ של הצוות הרפואי או מתן מידע כוזב וכד'. עורך הדין יצטרך להוכיח בבית המשפט את הקשר הסיבתי בין הטיפול לתוצאה. כיום אנשים רבים מסיבות שונות תובעים מוסדות רפואיים ציבוריים או פרטיים, צוותים הכוללים רופאים, מרדימים, אחיות ועוד.

 

מדוע צריך עורך דין רשלנות רפואית?

כאשר חווים רשלנות רפואית לא ניתן להתמודד לבד מול המערכת המשפטית ומול חברת הביטוח של המוסד הרפואי או עורכי הדין של הנתבעים וגם לא צריך לעשות זאת לבד במיוחד שלא בקיאים בחוק ולא בתחום המשפט. לפיכך, ישנם עורכי דין שלמדו משפטים והתמקצעו בתחומים שונים ביניהם רשלנות רפואית. ביחד עם זאת, כשבוחרים עורך דין רשלנות רפואית צריך לבחור באדם מקצועי מומלץ ומנוסה. ניתן להתרשם מעורך הדין בייעוץ הראשוני ולבדוק אם יש כימיה טובה, לבדוק מה הניסיון שלו ואם יש לו הצלחות מוכחות. גם המלצות ממכרים יסייעו לכם לבחור בעורך דין מצוין.

 

איש קורא ספר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית