נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

על החלפת עורך דין פלילי באמצע ההליכים

עורך דין

בשנים האחרונות, הולך וגדל מספר הפניות של לקוחות המיוצגים על ידי עורך דין פלילי למשרד עורכי דין אחר על מנת להחליף את עורך הדין המייצג. לכל מיוצג זכות לבחור את בא כוחו בכל עת אך אסור להשתמש בזכות זו בחוסר תום לב ובמטרה להימנע מתשלום לעורך דין הקודם על העבודה שהוא כבר ביצע עבור המיוצג. על החלפת עו"ד במאמר שלפניכם.

 

סיבות המצדיקות החלפה

ישנן סיבות שונות אשר מובילות לקוחות לרצות בהחלפת עורך דין פלילי באחר. במקרים רבים הדבר נובע מחוסר תקשורת ותחושה שהתיק "לא מתקדם" כפי שהלקוח ציפה. במקרים מעין אלו מומלץ לבקש הסברים באמצעות פניה ישירה לעורך הדין וחשוב לנסות להבין אם מדובר "בתירוצים" או שהגורמים לכך הם מחוץ לשליטתו. עוד על כך ראו, criminal-attorney.co.il

 

חוסר מקצועיות או זמינות

כאשר הלקוח חש שטעה בבחירת העורך דין ואיכות הייעוץ המשפטי אינו ברמה הנדרשת או שהעורך דין לא מציב את התיק בראש סדר העדיפויות שלו ויש בעיית זמינות מומלץ להחליף ייצוג. גם כאשר עולים חילוקי דעות לגבי ניהול התיק יש לשקול החלפת ייצוג. חשוב שלא להתחיל בראיונות למחליף טרם קבלת החלטה סופית מכיוון שהאינטרס של העו"ד הוא לקבל את התיק.

 

משמעות כלכלית

חשוב לתת את הדעת לנושא של השיקול הכלכלי בהתאם לשלב המשפטי בו מצוי התיק. כאשר מדובר בשלבים מתקדמים, יתכן וההחלפה תחייב תשלום שכר טרחה מלא גם לעורך דין הראשון בהתאם להיקף העבודה  שהושקעה עד כה. הדבר יכול, מלבד העלות הכפולה, גם להזיק לעצם ניהול התיק וככל שהתיק נמצא בשלב מתקדם יותר מרחב הפעולה של העורך דין החדש קטן.

 

כיצד לבצע את המעבר

גם כאשר החלטתם על העברת הייצוג לעורך דין פלילי חדש, יש לעשות זאת באופן שלא יפגע בסיכוייכם בהליך המתנהל ובצורה שלא תשאיר אתכם חשופים לתביעה נזיקית מצדו של העורך דין הקודם. יש לסיים את ההתקשרות בדרכי נועם ולוודא שיתוף פעולה מלא וחלק בינו לבין העורך דין החדש. יש לדרוש ולקבל את כלל המסמכים והרשומות הרלוונטיים לתיק שלכם.

כאשר אתם נאלצים להחליף עורך דין, חשוב מאוד גם לבצע "בדק בית" פנימי ולנסות להבין מה היה החלק שלכם במצב שהתפתח. חשוב להבין כיצד תוכלו להימנע מלחזור על הטעויות של העבר ולהסביר למייצג החדש מה הפריע לכם קודם, על מנת לבנות מערכת יחסים פרודוקטיבית יותר כעת.

 

סיכום החלפת עו"ד פלילי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בהחלפת עורך דין פלילי באמצע ההליך. כפי שציינו, חשוב להחליף את עורך הדין מהסיבות הנכונות ולא להיגרר לכך מסיבות קטנוניות וענייני אגו. לפני שמכניסים עורך דין חדש כמייצג, חשוב לבדוק אם בכלל עוד ניתן לתקן את הטעויות של העורך הדין הקודם בהתאם לשלב בו התיק מצוי. החלפת עו"ד יכולה להיות עניין יקר ויש לגשת לכך בכובד ראש.

פטיש מזהב

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף