נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רופא שטיפל בכם הואשם ברשלנות רפואית – מה עושים?

פסיקה

רשלנות רפואית זהו טיפול שלא נעשה כראוי במטופל למרות שהיה אפשר למנוע אותו.

תארו לכם שאתם מטופלים אצל רופא משפחה ולפתע אתם שומעים שהוא הואשם ברשלנות רפואית? מה תעשו?  על כך במאמר הבא.

 

מי יכול להיות אשם ברשלנות רפואית ומדוע?

כל אדם העוסק ברפואה ובטיפול פיזי או נפשי יכול למצוא את עצמו מואשם ברשלנות רפואית אם הוכח בבית משפט שנהג ברשלנות. עובדי בתי החולים, קופות החולים, מרפאות פרטיות שיש להם קשר למטופלים בין אם מדובר ברופא מקצועי, רופא משפחה, אחות, פסיכיאטר ועוד. גם אם שנים אתם מבקרים אצל רופא מקצועי, מנוסה ואמין לפתע הוא יכול להיות מואשם ברשלנות. רשלנות רפואית היא כל פרוצדורה רפואית רשלנית שנעשית במטופל. מתן תרופות לא נכונות, מינון מוגזם, אבחון מאוחר של מחלה, אבחון שגוי, ניתוח כושל ועוד שבגללם נגרם נזק בלתי הפיך למטופל.

 

מה עושים במקרה שהרופא שטיפל בכם מואשם ברשלנות הרפואית?

במקרה שעברתם טיפול אצל רופא שהואשם ברשלנות רפואית שימו לב אם לא עברתם רשלנות רפואית בעצמכם כשהייתם מטופלים. האם האבחון של הרופא היה נכון? האם שלח אתכם לכל הבדיקות הרלוונטיות? האם טיפל בכם באופן יסודי? האם התייעץ עם רופאים נוספים? מה הטיפול התרופתי שקיבלתם וכיצד השפיע עליכם? האם הרופא יידע אתכם על כל הסיכונים שיש בנטילת תרופות מורכבות או לגבי הפרוצדורה הניתוחית? שאלות אלו ואחרות יהיו המדד שלכם לגבי התנהלות הרופא ביחס אליכם. במידה ואתם חוששים שעברתם רשלנות רפואית פנו מייד לעורך דין העוסק בתחום זה לייעוץ ראשוני.

 

כיצד ניתן להוכיח רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת שלא תמיד ניתן להוכיח את הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם למטופל לבין ההתנהלות של הרופא במהלך הטיפול בו. לכן קודם כל יש להוכיח את האינטראקציה בין הרופא למטופל ולכך ישנם מסמכים רפואיים וסיכומים עליהם הוא חתם כשטיפל בכם. גם אם אינכם שבעי רצון מהטיפול של הרופא לא בטוח שהוא התרשל. עליכם להוכיח נזק משמעותי שנגרם לכם עקב הטיפול. למשל אדם עם מחלת לב היה צריך לעבור השתלת קוצב לב לשווא מכיוון שהאבחון של הרופא המטפל היה שגוי. במקרה הזה קל להוכיח את הרשלנות על פי חוות דעת של רופאים מומחים. למרות זאת, לרופאים בארץ יש קשר שתיקה ולכן לא תמיד ניתן להשיג מומחים שיעידו שקוצב הלב היה מיותר. כאשר פונים לעורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון ומומחיות בתחום הבקיא בהתנהלות המשפטית הקשורה לבעיה שלכם, יהיה ניתן להוכיח את הרשלנות. עורך דין מיומן אפילו ידאג למומחים מחו"ל כדי שיאבחנו את המטופל ויחוו את דעתם אם היה זקוק לקוצב לב או לא על פי הבדיקות שלו. מידע נוסף ניתן לקרוא באתר https://www.df-law.co.il.

 

ספרים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית