נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

את רוצה להתגרש? חשוב שתדעי את זכויותייך

רוצה להתגרש

רגע לפני שאת נכנסת להליך הגירושין, חשוב שתדעי מה הזכויות שלך בתהליך הארוך. אישה שלא מכינה את עצמה בצורה הטובה ביותר לקראת ההליכים ולא בודקת לעומק את מה שמגיע לה, עלולה להפסיד בהליך ובמשפט. לפני ביצוע הצעדים הראשונים, חשוב שתדעי מה מגיע לך על פי חוק בנושא המזונות, הסדרי הראייה לילדים וחלוקת הרכוש.

 

היכן מתבצע תהליך הגירושים?

במדינת ישראל קיימות שתי ערכאות שיפוטיות, להן מותר לדון בענייני גירושין. הערכאה האחת היא בית הדין הרבני, והשנייה היא בית המשפט לענייני משפחה. הפסיקה תיקבע על פי בית הדין אליו הגישו קודם את התביעה לגירושין. ההמלצה עבור האישה שמעוניינת להתגרש הוא להגיש את התביעה לבית המשפט לענייני משפחה קודם ולא לבית הדין הרבני

.

מה כדאי לעשות לפני הגשת תביעת הגירושין?

לפני הגשת התביעה יש להתייעץ עם עורך דין גירושין שיעזור לך וילווה אותך בתהליך הלא פשוט. הליווי נעשה לא רק בהיבט המשפטי, אלא גם בעזרה בהסדרת המשמורת של הילדים, הסדרת גובה המזונות וחלוקת הרכוש. במצבים כאלה עורך דין מקצועי יוכל לבצע עבורך את הדברים שקשה להתמודד עימם לבד. בהגשת התביעה לבית המשפט לענייני משפחה, תוכלי למצות יחד עם עורך הדין את זכויותייך מבחינה סוציאלית וכלכלית.

 

מה זכויות האם במשמורת הילדים?

על פי החוק, חזקת גיל הרך מעניקה זכות לאישה שילדיה הקטנים, עד גיל 6, יישארו בלעדית תחת החזקה שלה. מצב זה ניתן לשינוי רק במידה ויש נסיבות מיוחדות המונעות זאת, כמו בעיה בריאותית או נפשית שהאם לוקה בה. הסדרי הראייה נקבעים על פי פסיקת בית המשפט או הסכם בין ההורים. כמו כן, האישה יכולה להגיש בקשה לבית המשפט במידה והגרוש מפר את הסדרי הראייה. האישה יכולה לבקש לחייב אותו בתשלומים נוספים מעבר למזונות, לדוגמה בעת שהיא נאלצה לשלם יותר עבור שירותים מסוימים כמו בייביסיטר בעת שהוא החסיר מהמשמורת שלו. לעיתים בית המשפט אף מצמצם את משמורת האב עם הילדים על מנת לחסוך מהם את האכזבה כאשר הוא אינו מגיע.

 

מה עושים בעת שהגרוש אינו משלם מזונות?

גם אם האב נמצא בקושי כלכלי, הוא עדיין חייב על פי חוק לשלם את דמי המזונות ולדאוג לילדיו. לאחר הגירושין האישה אינה צריכה להתמודד לבד עם הוצאות הילדים, וזכותה מכורח החוק לבקש מהאב לשלם את ההוצאות המשותפות של הילדים. במידה והגרוש אינו משלם מזונות, האישה יכולה לפנות להוצאה לפועל או לביטוח לאומי על מנת שיאכפו את תשלום החוב. שימי לב, במידה והילדים גרים אצלך ורק מבקרים את הגרוש לפעמים, קיים תשלום מדור עבור הוצאות שקשורות לדיור, ארנונה, מים, חשמל ולעיתים גם אינטרנט. השתתפות הגרוש בדמי המדור נעים בין 30% ל-50%, בהתאם למספר הילדים.

תהליך גירושין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
תביעת לשון הרע
כיצד להתמודד עם תביעת הוצאת דיבה?

התמודדות עם תביעת לשון הרע היא אתגר רב-צדדי הכולל ממדים משפטיים, שיקולי מוניטין והיבטים אישיים. מרגע הגשת התביעה, על הנאשם לנווט במורכבות של דיני לשון הרע, לפנות לייעוץ משפטי מיוחד ולשקול את ההשלכות הרחבות יותר.   קיבלתם תביעה? לא צריך להילחץ עם קבלת תביעת לשון הרע, הצעד הראשון כרוך לעתים קרובות בבדיקה יסודית של ההצהרה המדוברת כדי להעריך את הפוטנציאל שלה להיחשב לשון הרע על פי החוק. הדבר כרוך בקביעה האם ההצהרה אכן שקרית, אם פורסמה לצד שלישי, ואם גרמה או עלולה לגרום נזק למוניטין או נזק אחר.

מה היא פגיעה בפרטיות

בעידן הדיגיטלי של היום, בו הטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, מושג הפרטיות קיבל מימד חדש לגמרי. עם איסוף