נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה זו רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

מה זו רשלנות ראשית

נדמה לכם שהרופאים שמטפלים בכם הם אנשים מלומדים שאתם יכולים לסמוך עליהם בעיניים עצומות? אם כך, כדאי שתדעו שלא תמיד זה המצב. אומנם זה בהחלט נכון לצאת מנקודת הנחה שרוב מי שעובד בתור רופא עושה זאת מבחירה ואחרי שהוא למד שנים, אך בפועל, אסור לשכוח שגם הם בני אדם. זה אומר שחלק מהם עושים את תפקידם בצורה טובה יותר מאחרים וזה אומר, בין היתר, שחלק מהם גם עלולים להתרשל בעל ביצוע המשימות שלהם. הבעיה היא שכאשר רופא מתרשל, בניגוד לאיש מקצוע אחר, הוא עלול לגרום לנזקים חמורים ואפילו למוות. מה עושים את רופא מנתח מתרשל ומשאיר חפץ זר בגופו של המנותח? או מה עושים במצב שבו רופא לא מאבחן נכון את המחלה של המטופל שלו וכתוצאה מכך נותן לו תרופות שאינן מתאימות? לכל המקרים הללו, ועוד רבים אחרים, יש שם כולל והוא: רשלנות רפואית. זה לא שרופאים לא יכולים לטעות, הם בהחלט יכולים לעשות טעויות כי הם בני אדם, אך כאשר מדובר על רשלנות, הם יצטרכו לתת את הדין.

מה זו רשלנות

מה עושים במצב כזה?

 

גיליתם שהמקרה האישי שלכם הוא עוד מקרה מצער של רשלנות רפואית? הרופא לא שלח אתכם לעשות את הבדיקה הנדרשת? לא קיבלתם את התרופות הנכונות בזמן? או שאולי המינון של התרופות היה לא מתאים? האמת היא, שזה לא משנה על איזו תופעה מדובר ומה בדיוק קרה, כי מה שבטוח זה שיש מה לעשות בנידון. זה אומר שכדאי לכם לפנות כמה שיותר מהר אל עורך דין רשלנות רפואית כמו עו"ד דוד פייל למשל, שיוכל לעזור לכם, כי הוא האדם הראשון שיידע מה כדאי לעשות ואיזה צעדים נדרשים כאן. אומנם זה נכון שברוב המקרים לא מדובר על עורך דין שהוא גם רופא בהשכלה שלו, אך יחד עם זאת, הוא בדרך כלל כן מגיע עם ניסיון רב מאוד. משמעות הדברים היא שאותו עורך דין יוכל לבקש מכם לראות את כל המסמכים והוא ינסה לברר, בעזרת כל הכלים שיש לו, האם באמת יש עילה לתבוע את הרופא על רשלנות. לא קל לענות על השאלה הזאת ואין ספק שכל מקרה צריך להיבדק לגופו, אך מה שבטוח זה שכדאי לכם לבדוק איפה אתם עומדים. רופא שהתרשל במילוי תפקידו ופגע בכם צריך לפצות אתכם וזאת למרות שלא תמיד הפיצוי יהיה מספיק. למעשה, ברוב המקרים הפיצוי לא יחזיר את המצב לקדמותו אך יחד עם זאת, אין סיבה לוותר על כך.

 

הוויתור על החיסיון הרפואי

 

אחד מהדברים שצריך להיות מודעים אליהם כאשר מדברים על רשלנות רפואית ועל ההתמודדות איתה, זו העובדה שבסופו של דבר מדובר כאן על וויתור החיסיון הרפואי שלכם. כלומר, בדרך אל ההחלטה האם אכן היה כאן עוד מקרה של רשלנות רפואית, יהיה עליכם להציג את המסמכים הרפואיים שלכם לא רק בפני עוה"ד שבו אתם בוחרים אלא גם בפני בית המשפט. יתרה מכך, לא אחת רופאים נוספים יעברו על התיק הרפואי שלכם, במטרה לקבוע מה רופא סביר היה עושה במקומו של הרופא שטיפול בכם. בנוסף לכך, בהחלט יכול להיות שתצטרכו להופיע בפני בית המשפט ולענות על כל השאלות שישאלו אתכם, כך שהחיסיון הרפואי שלכם כבר לא יהיה קיים. מצד שני, אם זו הדרך להבטיח שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם, אז מה פתאום שתוותרו על כך? פנו עוד היום לעורך דין מוביל שיוכל לסייע לכם ותראו שלא תצטערו על כך.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית