נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

5 שאלות שכדאי לשאול בבחירת עורך דין פלילי

מאזניים

בחירת עורך דין פלילי היא בחירה חשובה, אשר תשפיע על ההתנהלות שלכם בבית המשפט, וכתוצאה מכך יתכן שיהיו לבחירה שלכם השפעות ארוכות טווח על חייכם.

לכן, עליכם לבחור בחכמה. במאמר זה נחשוף בפניכם 4 שאלות שעליכם לשאול את עורך הדין שיושב מולכם, ושאלה אחת שתצטרכו לשאול את עצמכם.

התשובות לכל השאלות הללו יסייעו לכם לבחור בצורה הטובה ביותר את עורך הדין שייצג אתכם.

 

מתי יוגש התיק שלי, ומתי הוא יסתיים?

עורך דין מנוסה, שכבר עבר מספר רב של תיקים דומים לשלכם, יוכל למנות בנקל את השלבים העומדים בדרך, וכמה זמן כל אחד מהם יקח. בנוסף, התשובה לשאלה "מתי יוגש התיק שלי?" תאפשר לכם לגלות כמה עסוק אותו עורך דין, ומה הזמינות שלו לתיק שלכם. אם לוח הזמנים לא מתאים לכם, פנו לעורך דין אחר. אם לא קיבלתם לוח זמנים משוער, הבינו שמדובר בעורך דין שאינו מנוסה מספיק.

 

אילו קשיים צפויים בדרך?

שאלה זו רלוונטית לאמינות ולניסיון של עורך הדין. אם אותו עורך דין עבר מספר רב של תיקים דומים, הוא יוכל להגיד לכם אילו קשיים צפויים. היכולת לצפות את השתלשלות האירועים מראה על נסיונו של עורך הדין, והקשיים אותם יציין בפניכם עורך הדין, יראו על שקיפות מצידו. התרחקו מעורכי דין שמפזרים הבטחות וסיסמאות, ופנו לעורך דין אמין ושקוף, שאיתו תוכלו להתגבר על הקשיים.

 

באיזו אסטרטגיה תנקוט בבית המשפט?

עריכת דין ומשפט הם בסך הכל הגיוניים מאוד. אתם אמנם לא עורכי דין, אבל בעזרת שימוש בשכל הישר, וקצת מחשבה, תוכלו להבין האם האסטרטגיה שהציג בפניכם עורך הדין היא טובה, או מופרכת. בנוסף, עליכם להסכים ולהיות מוכנים לפעול בשיטה זו. עריכת דין ומשפט נוטים להיות לא נעימים לפעמים. לכן, עליכם לוודא שאתם מסוגלים לתמוך באסטרטגיה של עורך הדין, ולפעול לפיה.

 

כיצד יתבצע התשלום?

זוהי השאלה הטובה ביותר שאפשר לשאול על מנת לוודא שעורך הדין באמת מייצג אתכם, ולא את חשבון הבנק שלו. על מנת לוודא שלעורך הדין יש אינטרס אמיתי לעזור לכם, שאלו לגבי תשלום על בסיס הצלחה. בתביעות בסכומים גדולים, עורכי הדין נוטים להסכים לתשלום אשר מתבסס על אחוזים מסכום התביעה. כך תוודאו שלעורך הדין יש אינטרס אמיתי לנצח בתיק.

 

שאלו את עצמכם: מה אומרת תחושת הבטן שלי?

עד עכשיו התמקדנו בשאלות שאתם צריכים לשאול את עורך הדין שמולכם, אבל מה לגבי שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם? הדבר היחיד שתצטרכו לשאול את עצמכם הוא "מה אומרת תחושת הבטן שלי?". כלומר, האם הצלחתם להתחבר לעורך הדין? האם קיבלתם תחושה של הצלחה במשפט? אם עורך הדין היה גס, או שדעתו היתה מוסחת, כנראה שלא מדובר בעורך הדין בשבילכם.

 

סיכום

בחירת עורך דין היא בחירה חשובה, משום שהצלחת המשפט תלויה בו. על מנת לבחור עורך דין בצורה הטובה ביותר, עליכם לשאול אותו, ואת עצמכם את השאלות שצוינו במאמר זה. אם אינכם יודעים למי לפנות, ואתם צריכים עורך דין אמין, מקצועי, ואיכותי, תוכלו לפנות לעורך דין מנשה סלטון, בכתובת https://www.salton.co.il.

 

איש משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין פלילי
ריאיון עבודה
הטרדה מינית בראיון עבודה

הטרדה מינית נחשבת לתופעה בעייתית אך נפוצה למרבה הצער, שמתרחשת בשלל סיטואציות. ההטרדה עשויה להיות בין מנהל ועובד, בין

פסיקה
זכות השימוע בהליך הפלילי

היכרות עם זכות השימוע בהליך הפלילי יכולה לסייע עבור חשודים שרוצים לוודא שהזכויות שלהם נשמרות. במאמר הבא נציג את

איש חוק ומשפט
מהי אי הרשעה?

ביטול הרשעה רלוונטי בעיקר לנאשמים שזוהי הפעם הראשונה שהם מואשמים בבית משפט על כך שעברו על החוק. במידה ורשויות