נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אל תוותרו על שירותיו המקצועיים של עורך דין צבאי

אל תוותרו ראשית

המערכת הצבאית היא אומנם מערכת מאוד חזקה וחשובה במדינת ישראל, אך האמת היא, שהיא לא באמת מתאימה לכל אחד מאיתנו. יש מי שמסתדר איתה בצורה נפלאה וגם רוצה לקחת בה חלק ולבנות במסגרתה קריירה, אך לא אצל כל אחד מאיתנו זה המצב. לכן עולה השאלה מה עושים כאשר מסתבכים עם המערכת הזאת? מה עושה אדם שנאשם בעריקות? בנפקדות? או שחייל שמואשם בשימוש בסמים? בכל המקרים האלה, ובעוד הרבה מקרים אחרים, אנחנו לא באמת יכולים לפנות לעורך דין אזרחי שיגן עלינו, פשוט כי אין לו קשר בכלל למערכת המשפט הצבאית. לא כולם מבינים זאת אך בישראל ישנן שתי מערכות משפטיות שונות, כאשר הראשון היא מערכת משפט אזרחית ואילו השנייה היא מערכת משפט צבאית. חשוב להבין את הנקודה הזאת כי אם אתם מואשמים במשהו שקשור למסגרת הצבאית, הכתובת שלכם היא אך ורק עורך דין צבאי.

כך תחליטו ממי תרצו לקבל שירות בתחום הזה

תוהים לאיזה עורך דין צבאי כדאי לכם לפנות? מחפשים את הדרך הכי טובה שיש להתמודד עם העניין שבו אתם מואשמים? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא משנה אם אתם אשמים או לא, כי בכל מקרה יש משמעות לשאלה מי יהיה עורך הדין הצבאי שיוכל לייצג אתכם. לכן אנחנו מציעים לכם לעשות את כל הבירורים מראש ולראות שאתם פונים אל עו"ד צבאי:

  • שיש לו שנים רבות של ניסיון בתחום
  • שיש לו רזומה ומוניטין
  • שיכל לעזור לכם גם בתיק הספציפי שאיתו אתם מתמודדים
  • שיהיה זמין עבורכם תמיד

ממש כפי שניתן לקבל המלצות על עורכי דין אזרחיים, כך אפשר לעשות גם לגבי עורכי דין צבאיים והאמת היא, שזה כדאי. במקום לבחור לכם ככה סתם עורך דין צבאי, מבלי שאתם יודעים עליו דבר ומבלי שאתם מבינים איזה סוג של שירות הוא יעניק לכם, כדאי יהיה לברר אודותיו כל מה שאפשר.

אל תוותרו

האם אפשר להחליף את עוה"ד שהמערכת הציעה לכם?

כמובן שברוב המקרים שבהם אדם צריך לפנות לקבלת שירותיו של עורך דין צבאי הוא למעשה חייל, מה שאומר שאין לו מספיק כסף לשלם לעורך דין פרטי. במקרים כאלה לרוב החייל יסתפק בשירותיו של עוה"ד שהמערכת הצבאית העמידה לרשותו, שכן זו זכותו של כל חייל בשירות סדיר או קבע. עם זאת, כמובן שיש עורכי דין בתוך המערכת שעובדים בצורה טובה יותר מאחרים ולכן זה טבעי שלא מכל איש מקצוע באמת תרצו לקבל שירות. תוהים מה אפשר לעשות בנידון? הייתם בטוחים שעליכם להשלים עם מי שהמערכת נתנה לכם? אם כך, כדאי שתדעו שזה לא מדויק. בפועל, אם אתם רוצים להעסיק עורך דין אחר ולבחור בעצמכם את האדם שיוכל לייצג אתכם, כדאי שתדעו שזה אפשרי. זו בדרך כלל רק פונקציה של כסף ולכן, אם המשפט שבפניו אתם עומדים חשוב ודחוף, אין ספק שעדיף יהיה לבחור עורך דין בצורה פרטית. מה שכן, חשוב לזכור, גם במקרים כאלה, לברר שאתם מפקידים את ניהול העניינים שלכם בידי איש מקצוע משכמו ומעלה. עו"ד מירי יעקב גביש תשמח לתת לכם סיוע ביד רחבה.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין צבאי
עבירות נשק בצבא
מהו העונש על משחק בנשק בצבא?

בעולם הצבא יש חשיבות עליונה למשמעת והקפדה על פרוטוקולים נוקשים. הכוחות המזוינים פועלים תחת התפיסה ששימוש יעיל ואחראי בנשק