נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תביעות ביטוח לעסקים וחברות – במה זה שונה מתביעה של אדם פרטי

פטיש

כידוע לכל, ביטוח הוא כלי שמשמש אותנו לקבלת פיצויים במקרה של אירוע חמור המביא לפגיעה משמעותית בנפש, בבריאות או ברכוש יקר. מטבע הדברים קיימים בשוק שפע של ביטוחים הנבדלים זה מזה בפרמטרים רבים: היקף הביטוח, נוסח הפוליסה, המוצר המבוטח ועוד. בין הביטוחים הבולטים המוצעים על ידי חברות הביטוח ישנו גם ביטוח עסק, אשר מיועד לעסקים ולחברות שונות. בכתבה הבאה נציג בקצרה מהו ביטוח עסק ומה ההבדלים בין תביעת ביטוח של אדם פרטי לתביעת ביטוח של עסק.

 

זה לא עסק אם אין ביטוח עסק

ישנם עסקים בכל תחום של החיים ולכל אחד מהם צורך ביטוחי שונה. קיימים עסקים ללא עובדים (בעל העסק הוא העובד הרשום היחיד), חברות וירטואליות ללא מקום קבע, ועוד רבים וטובים, אשר לכל אחד המאפיינים הייחודיים לו. עם זאת, כאשר ניגשים לבטח עסק מסורתי, בעל שטחים, עובדים וכדומה, נדרש מספר סוגי ביטוחים שונים אשר מתייחסים לכל היבטי העסק. ביטוח עסק למעשה מכיל כל מה שרלוונטי לבטח הקשור בעסק. בין היתר, ביטוח מבנה, ביטוח מפני פריצות וגניבות, ביטוח מלאי וסחורה ועוד. מדובר בביטוח חשוב ביותר, שכן עסקים עלולים להיפגע כתוצאה מאירועים שונים, ולהותיר את בעליהם בבעיה כלכלית חמורה.

כמו כל ביטוח כמעט, גם במקרה זה רצוי לרתום לצידכם גורם משפטי מקצועי. על מנת לממש תביעה של ביטוח עסק, רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין ביטוח המתמחה בתחום, ועל כך נרחיב עוד בפסקה הבאה.

 

במה מותר האדם מהחברה?

אז מה ההבדל בין מימוש תביעה של אדם פרטי למימוש תביעה של עסק או חברה? גם כאן וגם כאן מומלץ כאמור להשתמש בשירותיו של עורך דין מקצועי בעל התמחות רלוונטית שיסייע במאבק כנגד חברות הביטוח הגדולות. יחד עם זאת, קיימים כמה הבדלים בין סוגי הביטוח הללו. ביטוח עסק הוא לרוב ביטוח יותר מורכב מביטוח פרטי, היות והוא מתייחס להרבה אלמנטים הקשורים לעסק כמכלול. ביטוח של אדם פרטי לרוב מתחלק לכמה ביטוחים בקשר לתחומים השונים בחייו (ביטוח בית, ביטוח חיים, ביטוח רכב וכדומה) אשר אינם מתאגדים יחד.

ביטוח עסק מתייחס בעיקר לאירועים של פריצות וגניבות אך לא רק. כאשר חברת הביטוח תנסה לדחות תביעה של ביטוח עסק, היא תטען שהלקוח לא מיגן עצמו כראוי ככתוב בפוליסה. עורכי דין המתמחים בתביעות מסוג זה, ידעו להביא את הראיות והעובדות הרלוונטיות לכך שהמבוטח השתמש באמצעי המיגון המתאימים. בנוסף, כאשר מדובר בביטוח יש חשיבות גדולה עוד יותר למהירות מימוש התביעה, שכן לא פעם מדובר בסכומים גדולים יותר מפעילות של אדם פרטי: הלוואות עסקיות שעל הפרק, ציוד שנגנב ומונע מהעסק לחזור לפעילות סדורה וכדומה.

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין

עסקים קטנים ובינוניים אשר חוו נפילות קשות כתוצאה מאירוע כזה או אחר (שריפה, שוד, תאונה כלשהי) ירצו שיהיו להם ביטוח עסק ביד, אשר יעניק להם פיצויים נאותים ואוויר לנשימה. גם כאשר יש פוליסה מוכנה, לא פעם קשה לזכות בתביעת הביטוח אל מול החברות הגדולות. עם עורך הדין הרלוונטי, המאבק הזה יכול להיות הרבה יותר פשוט.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין ביטוחים