נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תוך כמה זמן מקבלים החזר מס הכנסה?

מחשבון וכסף

עובדים רבים בישראל משלמים מיסים בסכום העולה על הסכום שהם חייבים לשלם על פי חוק. בדרך כלל, רשות המיסים לא פונה באופן יזום אל ציבור העובדים בישראל ולא ממצה את זכויותיהם, אלא הם אלו שחייבים לפנות לרשות ולעמוד על זכויותיהם. החזרי המס שמגיעים לציבור עומדים על מיליארדי שקלים מדי שנה, לרוב הציבור לא מודע לזכויותיו ולא פונה ודורש את המגיע לו, כך שבפועל רק חלק קטן מהסכום האמור מוחזר לציבור.

 

באילו דרכים ניתן לקבל החזרי מס?

ההתפתחות הטכנולוגית והשימוש באינטרנט הביאו לשינוי רחב בחיי היום יום של כלל הציבור. רשות המיסים, גם היא הושפעה מהתקדמות הטכנולוגיה, והתאימה עצמה לעידן הנוכחי. כיום, כחלק ממהלך זה, הרשות מאפשרת ביצוע פעולות און ליין באמצעות אתר האינטרנט שלה, ובין היתר ניתן להגיש בקשה להחזרי מס דרך האתר. המערכת האינטרנטית של הרשות ידועה ביעילותה ובנגישותה לציבור העובדים הרחב.

דרך נוספת להגשת בקשה להחזרי מס היא הגעה פיזית לסניף המקומי של רשות המיסים, בשעות המוגדרות, רצוי להגיע עם הטפסים הרלוונטיים חתומים ומוכנים ולהיעזר בפקידים לטובת מיצוי זכויות.

 

הזמנים לקבלת החזר מס הכנסה?

ראשית יש לדעת, שאם רשות המיסים חייבת כסף לעובד, כלומר אם העובד שילם מעבר לנדרש בחוק – רשות המיסים תחזיר את הכסף בצירוף ריבית והצמדה על סך 4 אחוזים עד ליום ההחזרה בפועל. הלכה למעשה, הזמן שלוקח לרשות המיסים לבצע את בדיקותיה ולהחזיר את הכסף בפועל הוא בדרך כלל בין חודש ועד לארבעה חודשיים, כאשר הזמן משתנה בעומס שמצוי במיקום שבו הוגשה הבקשה. יצוין שבשנים האחרונות חל שיפור ניכר בזמנים הדרושים לרשות המיסים להחזיר כספים וזאת לאור שדרוג המערכת המקוונת שרשות המיסים מנגישה לציבור.

פקודת מס הכנסה מאפשרת לרשות המיסים להחזיר מס לעובד שכיר בתוך שנה מיום שבה נערכה שומה בעניינו או בתוך שנתיים מתום השנה שבה שולם מס היתר – כאשר המועד המאוחר בניהם הוא המועד הרלוונטי. אם מדובר באדם שחייב בהגשת דו"ח, לפי הפקודה, ההחזר צריך להיות מוחזר בתוך 90 יום מיום קבלת הדו"ח במשרד השומה, או ביום 31 ביולי בשנת המס שלאחר שנת המס שלגביה הוגש הדו"ח – כאשר מתחשבים במועד המאוחר מבין השניים.

 

חשוב לדעת!

  • ניתן לקבל החזר מס עד ל 6 שנים מתום שנת המס שבעבורה הוגשה הבקשה להחזר מס.
  • אם זכאי העובד להחזרי מס, רשות המיסים תעביר את הכספים ישירות לחשבון העובד שהוגדרו בטופס הפנייה.
  • המקרים הנפוצים בהם לעיתים מגיע לעובד החזרי מיסים: חיילים משוחררים, עובד שעבד בעבודה חלקית, עבודה בחו"ל, עובד שסיים לימודים אקדמיים, עובד שיש לו או למשפחתו הקרובה בעיות רפואיות שונות ועוד.
  • במקרים בהם הסכום הצפוי להתקבל מהחזר המס אינו משמעותי, למשל כמאה וחמישים שקלים, נראה שלא כלכלי להשקיע מאמץ רב ולמלא את הטפסים והדוחות השונים שרשות המיסים דורשת לצורך קבלת ההחזר.

בדקו אם מגיע לכם החזר: https://taxes-refund.co.il.

מכתב מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
MasAmerica – Who Are They?

ישראלים רבים מחזיקים ברשותם אזרחות אמריקאית. מעבר ליתרון שבדבר, רבים מהם אינם מודעים גם לחובות הכרוכות בכך, בעיקר חובת

מטבעות ועט על גבי מסמך
תיקון 190 בעד ונגד

פקודת מס הכנסה כוללת את כל ההנחיות והתנאים הנוגעים לתשלומי מס ההכנסה, לשכירים ולעצמאיים כאחד. מצד שני, הפקודה כוללת

הלבנת הון

הלבנת הון עלולה להוביל את הנאשם לעונש מאסר כבד כמו גם קנס כספי. כיצד ניתן להימנע מכך? כל הפרטים