נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תיקון 190 בעד ונגד

מטבעות ועט על גבי מסמך

פקודת מס הכנסה כוללת את כל ההנחיות והתנאים הנוגעים לתשלומי מס ההכנסה, לשכירים ולעצמאיים כאחד. מצד שני, הפקודה כוללת גם את רשימת ההטבות לזכאים. ואולם רק לעיתים רחוקות מתקיימים הוראה או תנאי כל שהוא, שהמטרה הברורה והיחידה שלהם היא להיטיב עם אזרחי המדינה, עצמאים ושכירים כאחד. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא בדיוק מסוג התיקונים הללו, שכל כולם מכוונים לעזקה וסיוע לבעלי חסכונות כספיים קיימים שאינם לצרכי פנסיה, להשתמש בהם ולהגדיל אגב כך את ההכנסה החודשית שלהם. מהו בדיוק תיקון 190 לפקודת מס הכנסה? מהן היתרונות שלו לשכירים ועצמאיים כאחד, ומי יכול ליהנות ממנו ולהפיק ממנו את התועלת המרבית? בשורות להלן נעסוק בתיקון האמור, שכל עצמאי וכל שכיר חייב להכיר.

 

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה – מהות וכוונה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, מאפשר למי שצברו חסכונות או מי שעומדים לרשותם כספים המופקדים בתוכניות חיסכון או בפיקדונות בבנקים, להפנות אותם לאפיק שהמטרה שלו היא חיסכון פנסיוני. זאת, בתנאים טובים ותוך קבלת פטור מלא או חלקי, בכפוף לאופן השימוש בכספי החיסכון. החוק נוצר כיוון ששכירים ועצמאים רבים הפקידו במשך השנים, מלבד הפקדות לצרכים פנסיוניים, גם כספים לתוכניות חיסכון או פיקדונות. הכספים הללו שוכבים בדרך כלל בחשבונות הבנק או בתוכניות חיסכון לטווח קצר או בינוני, כאשר התשואות עליהם כיום נמוכות למדיי. זאת, בעקבות הריביות הנמוכות במשק המלוות גם באינפלציה נמוכה. מנגד, חלק ניכר מתוכניות החיסכון כאמור אינם ניתנות למשיכה אלא בחלונות הזמן שהוגדרו מראש. התיקון האמור בפקודת מס הכנסה נועד לאפשר לחוסכים להפנות את הכספים העומדים לרשותם לאפיקים רווחיים יותר, תוך הבטחה שבשימוש נכון בכספים, לא ישולם מס עבור הרווחים, או שהמסים שישולמו יהיו נמוכים במיוחד.

 

היתרונות של תיקון 190 לעצמאים ולשכירים

מי שיכול ליהנות יותר מכל מהתיקון האמור לעיל, הם עצמאיים או שכירים שצברו סכומי כסף משמעותיים בחסכונות ופיקדונות, ומעוניינים להפנות את הסכומים הללו לאפיקי השקעה מניבים. התיקון האמור מאפשר להשקיע את הכספים בקופות גמל, שהתשואות שלהן גבוהות בדרך כלל מהתשואות של תוכניות חיסכון ובוודאי של הפיקדונות השונים בבנקים. אבל בניגוד לקופות הגמל הזכורות מהעבר, שאותן ניתן היה למשוך רק אחרי תקופה ארוכה, קופות הגמל כיום מאפשרות לבצע הפקדה אחת של סכום גדול. את הסכום הזה אפשר למשוך בגיל הפנסיה בסכום אחד, כאשר המס על הרווחים נמוך משמעותית – 15% מס במקום 25%. ואולם מי שמעוניין למשוך את הסכום שהופקד בצורת קצבה, יהיה פטור לחלוטין מתשלומי מס.

היתרונות של תיקון 190 הם גדולים, לעומת החסרונות שלו שהם מזעריים. למעשה, החיסרון העיקרי של התיקון הוא אולי העובדה שלא כל חוסך בכל גיל יכול להשתמש בו, והיתרונות שלו זמינים בעיקר לבעלי הכנסות גבוהות יחסית, בין אם הם עצמאים ובין אם שכירים.

קופת חסכון עם מטבעות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מיסים
MasAmerica – Who Are They?

ישראלים רבים מחזיקים ברשותם אזרחות אמריקאית. מעבר ליתרון שבדבר, רבים מהם אינם מודעים גם לחובות הכרוכות בכך, בעיקר חובת

הלבנת הון

הלבנת הון עלולה להוביל את הנאשם לעונש מאסר כבד כמו גם קנס כספי. כיצד ניתן להימנע מכך? כל הפרטים