נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה תפקידו של עורך דין פשיטת רגל?

עורך דין פשיטת רגל

החיים מלאים בהפתעות ולעיתים קרובות הם מזמנים אלינו מצבים שלא תיארנו שיהיו מנת חלקנו. אחד המצבים הקשים והמורכבים שבני אדם עלולים לעמוד בפניהם הוא הליך של פשיטת רגל. פשיטת רגל יכולה להגיע כתוצאה מפעולות עסקיות שגויות אך גם לעיתים בשל נפילה לתרמית כזו או אחרת. כשזה קורה, חשוב להצטייד בעורך דין פשיטת רגל מוצלח שילווה את התהליך, אך לפני כן כדאי להבין מה תפקידו. 

 

מה היא פשיטת רגל?

לפני שניגש לתפקידו החשוב של עורך דין פשיטת רגל בתהליך, כדאי להבין מה היא פשיטת רגל. פשיטת רגל היא למעשה הליך משפטי, במהלכו הצד החייב אשר אין ביכולתו לשלם את חובותיו, מגיע להסדר משפטי יחד עם הנושים כך שהוא יוכל לשלם להם חלק מסוים מהחוב. האקט של הכרזה על פשיטת רגל עלול להיות קשה למדי, למעשה מדובר בהודאה על כישלון מסוים ובאי יכולת למלא אחר התחייבויות כלכליות. מצד שני, הליך פשיטת הרגל נותן לחייב הזדמנות לפתוח דף חדש בחייו ולבסס את עצמו מחדש, תוך ויתור על חלק ניכר מחובותיו.

 

עורך דין פשיטת רגל – כל אחד יכול?

כשעוסקים בעורך דין פשיטת רגל, חשוב להבין בין עורכי דין פשיטת רגל אשר התמחותם הייעודית היא עיסוק בפשיטת רגל, כמו עו"ד אורי גילת, לבין עורכי דין בעלי התמחויות אחרות. עולם המשפטים הוא עולם גדול למדי בעל זרועות רבות ומגונות, דין פלילי, דין עבודה, דין משפחה, חדלות פירעון, כל אלו הם רק חלק מעולמות התוכן השונים בהם עוסק בית המשפט.

בשל הגיוון הרחב, עורכי דין בתחילת דרכם בוחרים לרוב תחום אחד או מספר מצומצם של תחומים ומתמקצעים בהם, במסגרת ההתמקצעות הם לומדים חוקים רבים, פסקי דין ותקנות, כך שהם ידעו לתת מענה מדויק לכל מקרה ומקרה. כשזה נוגע לעורך דין פשיטת רגל, מדובר באיש מקצוע שהתמחה ספציפית בנושאים של פשיטות רגל, מכיר את החוקים הרלוונטיים ויודע לייעץ ולייצג את לקוחותיו בצורה שתיטיב איתם.

 

עורך דין פשיטת רגל – מה תפקידו בפועל?

באופן כללי, תפקידו של עורך דין פשיטת רגל הוא למקסם את מצבו של הלקוח שלו ולהביא להסדר המשפטי הטוב ביותר, כך שהלקוח ייהנה מהסדר כלכלי מקל עד כמה שניתן. חשוב להודות, תשלום עבור עורך דין פשיטת רגל יכול להיתפס כפרדוקסלי, שכן מי שמגיע הליך פשיטת רגל הוא כזה שאין ביכולתו לשלם, אך חשוב להבין שעורך דין טוב יכול לשפר משמעותית את מצבו של פושט הרגל ולהביא להסכם שיחסוך לו כספים רבים, גם אם לוקחים בחשבון את ההוצאה עבור העורך דין.

 

לסיכום – אל תעשו את זה לבד

הליך פשיטת רגל הוא הליך מורכב, הן ברמה המשפטית והן ברמה הנפשית. חשוב לדעת שאלפי אזרחים עוברים את ההליך הזה ואין סיבה שתרגישו חסרי יכולת עקב כך. התחילו את התהליך בהקדם ותסללו לעצמכם דרך חדשה וטובה יותר, בהצלחה!

עורך דין פשיטת רגל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין בנקים