נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מדוע כדאי להעסיק עורך דין תמ"א 38?

להעסיק עוד תמא ראשית

אם יש פרויקט שאנחנו עדים להצלחה המסחררת שלו במדינת ישראל בשנים האחרונות, זה פרויקט העונה לשם "תמ"א 38". הכול התחיל מתוך הרצון של המדינה לעודד קבלנים ובעלי דירות להשקיע בחיזוק המבנים, שכן מדינת ישראל נמצאת במקום אסטרטגי מבחינת הסיכון לרעידות אדמה. עם זאת, כדי שניתן יהיה לגרום לקבלנים להשקיע בעניין הזה, היה צורך לעודד אותם לכך ולמעשה לתת להם סוג של תמריץ. לכן החליטה המדינה שקבלן שייקח על עצמו פרויקט כמו תמ"א 38 יזכה למעשה בזכויות בניה שונות כמו יחידות דיור נוספות וכדומה. אם כל זה לא מספיק, הדיירים עצמם יוצאים נשכרים גם הם, כי במסגרת חיזוק המבנה גם עושים שינויים בדירות, מגדילים אותן, בונים בהן מרפסות והופכים אותן למעשה לעוד יותר אטרקטיביות. הערך של הדירות עולה בצורה משמעותית ולכן בסופו של דבר, כולם יוצאים נשכרים מהפרויקטים הללו. אם כך, בוודאי תשאלו, מדוע יש צורך בעורך דין תמ"א 38? איזה טעם יש לפנות לאיש מקצוע כזה אם כל הפרטים השונים של פרויקטים כאלה הם רק חיוביים? חשוב להבין שלא תמיד זה המצב ולכן, אם אתם רוצים שמישהו ידאג לאינטרסים שלכם ויוכל לייצג אתכם בעת צרה, עורך דין תמ"א 38 הוא איש מקצוע שאתם חייבים להעסיק.

להעסיק עוד תמא

מה תפקידו של עוה"ד?

 

כאשר בבניין מסוים הדיירים חושבים להעסיק עורך דין תמ"א 38 למעשה מדברים על עורך דין שיש לו תפקיד חשוב. צאו מנקודת הנחה שברוב המקרים הדיירים עצמם לא לגמרי מבינים בכל מה שקשור לעבודתו של הקבלן, מה שהופך את היכולת שלכם לפקח על העבודה לאפסית כמעט. לעומת זאת, עורך דין תמ"א 38 שמגיע עם ידע וניסיון בתחום הזה יוכל לעזור בצורה משמעותית ביותר. ראשית, הוא מגיע עם ידע רב לגבי עולם הנדל"ן באופן כללי ולגבי פרויקטים של תמ"א 38 באופן ספציפי. בנוסף לכך, הוא גם מכיר את כל הצד החוקי של הדברים ולכן ברור שהוא יוכל לדאוג לאינטרסים של בעלי הדירות בבניין. אם כל זה לא מספיק, אתם יכולים גם להיות בטוחים שהיחס של הקבלן והרצינות שבה הוא יבצע את העבודה תהיה מורגשת יותר כאשר לבעלי הדירות יש עו"ד שמייצג אותם. לכן אין סיבה לוותר על שירות כזה ולמעשה, כדאי להעסיק את עוה"ד כבר מתחילת הדרך.

 

איך תחליטו לאיזה עו"ד לפנות?

 

ככל שיש יותר אנשים שמעורבים בדברים כך השאלה כיצד לבחור עורך דין תמ"א 38 הופכת להיות מורכבת יותר. לכן זה ברור מדוע לא קל לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר, כי בוודאי לכל אחד מהנוגעים בדבר יש עורך דין אחר שהוא רוצה לקדם ושהוא היה רוצה לתת לו את הפרויקט. אם כך, אתם בוודאי שואלים, מה ניתן לעשות בנידון? ההמלצה שלנו היא לבדוק כל מה שאתם יכולים אודות עורכי הדין שיוכלו לבוא בחשבון לניהול הפרויקט הזה. בדקו נתונים כמו:

 

  • האם לעוה"ד שאליו אתם חושבים לפנות יש ניסיון?
  • מי הממליצים שלו?
  • על איזה פרויקטים של תמ"א 38 היה אחראי בעבר עוה"ד?
  • האם הוא גובה שכר טרחה הגיוני?
  • האם הוא יכול להיות זמין עבורכם תמיד?

 

חשוב שרוב בעלי הדירות יהיו בעד אותו עו"ד כי אחרת אין סיכוי שתגיעו להסכמה כלשהי. כמו כן, כדאי לזכור שלפעמים עדיף לשלם קצת יותר לעוה"ד אם זה מה שיבטיח שבסופו של דבר העבודה שלו תתבצע בצורה מקצועית וטובה יותר.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין מקרקעין
נדל"ן
משרדי מקרקעין בארץ

משרדי מקרקעין בישראל הם בעצם איגוד של מספר עורכי דין שנרשמו בלשכת עורכי הדין בהתאם לתקנות הלשכה. בנוסף, בכדי

מקרקעין
הסכם שכר טרחה מקרקעין

אתם עומדים לבצע בפעם הראשונה בחייכם עסקת מקרקעין ורוצים לקבל את שירותיו של עו"ד מקצועי ואמין? אם כך, ברור