נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי כדאי לתבוע על רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

תביעה על רשלנות רפואית היא פרוצדורה משפטית נפוצה אשר רלוונטית לכל מי שקיבל טיפול רפואי לקוי שגרם לו נזק, גופני או נפשי. החוק הישראלי מגדיר באופן כללי למדי מהי רשלנות רפואית, ועל כן בכתבה הבאה נסביר מתי כדאי לתבוע על רשלנות רפואית.

 

עד מתי כדאי לתבוע?

בעיקרון כדאי לתבוע על רשלנות רפואית בכל מצב בו זאת אכן אירעה, או שקיים חשש לכך. חלק הארי מהצלחתה של תביעת רשלנות רפואית הוא הוכחת סיבתיות בין מעשה רשלנות שבוצע לבין נזקים גופניים או נפשיים שחלו בפציינט. על מנת שבית המשפט ישתכנע בעניין זה כמובן כדאי לשכור גורם משפטי רלוונטי – עורך דין העוסק ברשלנות רפואית.

מעבר לכך, חשוב להתייחס גם לשאלה עד מתי כדאי לתבוע על רשלנות רפואית, מכיוון שבדומה לעניינים משפטיים אחרים גם על רשלנות רפואית חלה התיישנות. חוק ההתיישנות קובע כי ניתן להגיש תביעה בעניין זה עד שבע שנים ממועד המקרה.

 

טיפול ואבחון

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית על טיפול מיותר, כלומר טיפול או ניתוח רפואי שלא היה בו צורך ממשי וגרם לנזק אצל המטופל. בנוסף, לא רק על טיפול ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית אלא גם בהקשר של אבחון. אבחון שגוי או מאוחר של בעיה רפואית כלשהי, אשר הוביל לנזק ממשי אצל המטופל, מהווה גם עילה סבירה לתביעת רשלנות רפואית.

חשוב להדגיש כי תביעת רשלנות רפואית רלוונטית במקרים של גרימת נזק למטופל ולא במצבים של היעדר תועלת. כלומר, אם נעשה למטופל טיפול שהתגלה אמנם כמיותר אך לא הזיק לו, הרי שלא קיימת עילה לתביעה זאת.

 

חריגה מהפרוטוקול הרפואי

קיימים עוד שני מצבים עיקריים בגינם ניתן לתבוע על רשלנות רפואית. המצב הראשון הוא כאשר נעשה הליך רפואי ללא ידיעת או הסכמת המטופל. הליכים רפואיים נושאים בחובם סיכונים בריאותיים מסוימים ומחייבים, ללא קשר לרמת המורכבות שלה, את הסכמתו ואישורו המלא של הפציינט. טיפול שנעשה ללא הסכמה הוא אם כן גם עילה לתביעה.

בנוסף, ניתן לתבוע תביעת רשלנות רפואית על הליך רפואי שבוצע תוך חריגה מהפרוטוקול הרפואי הנהוג. מדובר במקרה של רשלנות מקצועית ועל כן ניתן לתבוע בגינו. כמובן שמטופלים רבים לא יודעים מתי מתרחשת חריגה מהפרוטוקול ועל כן כדאי לשכור עורך דין מקצועי המתמחה בעניין זה, אם עולה חשד סביר לרשלנות מסוג זה.

 

למען עתיד בריא יותר

לסיכום, ניתן לתבוע תביעת רשלנות רפואית בעבור ארבעה מצבים עיקריים: טיפול מיותר, אבחון שגוי או מאוחר, טיפול רפואי שנעשה ללא הסכמה וטיפול רפואי שבוצע שלא לפי הפרוטוקול הרפואי. בכל אחד המצבים הללו מומלץ מאוד להיעזר בגורם משפטי רלוונטי על מנת למקסם את ההסתברות לנצח בתביעה ולזכות במלוא הפיצויים המגיעים לכם.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית