נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4 צעדים שעליך לעשות אם נפגעת מרשלנות רפואית

נפגע מרשלנות רפואית

כולנו פונים מידי פעם לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי,  כאשר מטבע הדברים, כולנו מצפים לקבל טיפול ושירות מקצועי ואיכותי. אמנם מומחיותם ומקצועיותם של אנשי הצוות הרפואי אינן מוטלות בספק, אך לעיתים, ייתכנו מקרים בהם התרחשה רשלנות רפואית, שגרמה לנזקים שונים אצל המטופל, באופן המהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית. ככל ונגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, כדאי שתכירו את הצעדים שעליכם לנקוט 

 

רשלנות רפואית – מתי היא מתרחשת?

הפנייה לקבלת ייעוץ או טיפול רפואי, מלווה לרוב בתחושת ביטחון מלאה על מקצועיותם ומומחיותם של אנשי הצוות הרפואי, החל מהאחות וכלה ברופא המטפל. אך לצערנו, מקרי רשלנות רפואית אינם מקרים נדירים למדי וכאשר מקרים אלו הובילו לנזקים אצל המטופל, הרי שניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחת מהפרוצדורות הרפואיות המקובלות, החל מהשלבים המוקדמים של האבחון והייעוץ, דרך אופני הטיפול עצמו ועד המעקב הרפואי שלאחר הטיפול הרפואי. ככלל, את מקרה הרשלנות הרפואית מקובל להגדיר על פי נורמות הטיפול הסבירות וככל והתקיימה סטייה מהן, הרי שהן ייחשבו כרשלנות רפואית.

 

מהי תביעת רשלנות רפואית?

ככל ואגן נגרם לכם נזק כתוצאה ממקרה רשלנות רפואית, הרי שמומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית אשר יבחן היטב את פרטי המקרה ויסייע לכם להבין האם אכן מתקיימת עילה לתביעה ומהם הפיצויים שניתן יהיה לקבל.

במסגרת תביעת רשלנות רפואית, ניתן יהיה לתבוע את הגורם שהתרשל וכן את המוסד הרפואי בו התבצעה הפרוצדורה הרפואית. היות ומדובר לרוב בתביעה מול גופים גדולים וכן בצורך המאתגר להוכיח את הנזק, יסוד הרשלנות והקשר הסיבתי שביניהם, פנייה מוקדמת לעורך דין רשלנות רפואית הופכת לחשובה במיוחד.

 

הצעדים שעליכם לעשות במידה ונפגעתם מרשלנות רפואית

כאמור, במידה ואתם מאמינים כי מקורו של הנזק שנגרם לכם הוא ברשלנות רפואית, הרי שחשוב לפנות בהקדם לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית מקצועי. בנוסף, ישנם מספר צעדים נוספים שעליכם לעשות:

  1. תיעוד הנזק הרפואי שנגרם לכם
  2. איסוף ותיעוד כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים
  3. פנייה לקבלת חוות דעת רפואית מגורם מומחה
  4. אל תמהרו לשתף פעולה עם חברות הביטוח לפני ייעוץ עם עו"ד

 

האם יש התיישנות על מקרי רשלנות רפואית?

גם על מקרי רשלנות רפואית חלה תקופת התיישנות, אשר לאחר שעברה לא ניתן יהיה להגיש את התביעה. תקופת ההתיישנות על מקרי רשלנות רפואית היא שבע שנים החל מיום גילוי הפגיעה ובמקרה שהתובע קטין, תקופה זו תחל עם הגיעו לגיל 18.

 

לסיכום

ככל ונגרם לנו נזק במהלך פרוצדורה רפואית כתוצאה מרשלנות, הרי שעומדת לנו הזכות להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש פיצויים. מלבד החשיבות שבפנייה מוקדמת ככל האפשר לעו"ד המתמחה בתביעות אלו, מומלץ לתעד את הנזק, לשמור את המסמכים הרפואיים, לא למהר לשתף פעולה עם חברות הביטוח ולקבל חוות דעת מגורם מומחה.

נפגע מרשלנות רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית